1402-02-01 07:59
613
0
84593
یک کارشناس رسانه مطرح کرد:

«فتنه حجاب و افاضات حجاریان»

یک کارشناس رسانه گفت: کسانی که در دوره‌ای تاریخی جزء مسئولان‌ همین نظام سیاسی بودند، در حوزه حجاب کاملا منافقانه حرف‌های دشمن‌پسند می‌زنند!.

به گزارش گلستان ما، محمد دیلم‌کتولی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار کرد: در حالی که کشف حجاب به موجب قانون در کشور جرم تلقی می‌شود و احترام به قوانین طبیعتا الزامی است همچنین برخورد قانونی با قانون‌شکنان جزء لاینفک حکمرانی در همه نظام‌های سیاسی محسوب می‌شود، متأسفانه کسانی که خود بخشی از حاکمیت هستند و در دوره‌ای تاریخی جزء مسئولان‌ همین نظام سیاسی بودند کاملا منافقانه و مزورانه حرف‌های دشمن‌پسند می‌زنند.

وی افزود: یکی از همین اظهارات مزدورانه افاضات سعید حجاريان «تئوریسین جریان اصلاحات» است، که گفته «چرا با این اوصاف مفهوم «حرام سیاسی» به حوزه مردان تعمیم نیافته و پدیده‌ای به‌ نام گشت ارشاد مردانه وجود ندارد و مکانی به‌نام «ساختمان وزرا» برای مردان تأسیس نشده است؟ چرا هیچ مردی تاکنون مورد تعدی گشت ارشاد قرار نگرفته و در معرض صدمه روحی و جسمی نبوده است؟ سهل است در بعضی پادگان‌ها حتی سربازان را اجبار به این کار حرام می‌کنند!»

*تحلیلی بر پرونده غیرقابل دفاع جریان افراطی اصلاحات

این کارشناس رسانه توضیح داد: پیش از بیان هر تحلیلی نگاه به چند موضوع ضروری است: نخست اینکه عملکرد عناصر اصلی جریان اصلاحات «حجاريان، اکبر گنجی، عباس عبدی، محمد خاتمی و نظائر ایشان که کم هم نیستند!» در دوران تصدی مسئولیت‌شان در مراکز انتظامی، امنیتی و اجتماعی «حتی بدون قاعده و قانون» آنقدر افراطی و دارای تندروی‌های غیر قانونی و غیر شرعی است که برای دوستان خودشان قابل دفاع نیست.

دیلم‌کتولی ادامه داد: چه جوانانی که بواسطه رفتار افراطی این حضرات «پونس زدن به پیشانی شل حجابان و اخراج کارکنان ریش تیغ زن و ...» از اسلام و انقلاب اسلامی رویگردان شدند.

وی بیان کرد: تفاوت حجاب بانوان، با مسائل مطروحه حجاریان این است که حجاب هم حجت شرعي دارد و جزءالزامات شرعی جامعه مسلمین است.

* برخورد قانونی با «کشف حجاب»

این کارشناس رسانه تاکید کرد: عدم رعایت حجاب عدول از مسائل شرعی است و هم در قوانین موضوعه نظام جمهوری اسلامی رعایت حجاب در اماکن عمومی الزامی است و کشف حجاب تخلف از قانون بوده و برای آن جُرم انگاری شده است.

دیلم‌کتولی گفت: مسائل دیگر نظیر تراشیدن ریش ، آرایش موی سر و ... اگرچه ممکن است خلاف شرع باشند ولی برای مقابله با آن قانونی وضع نشده یا در قوانين به شدّت و حدت حجاب و شرب خمر و... مجازات صریح و روشنی در نظر گرفته نشده است.

وی بیان کرد: نکته جالب توجه این است که حتی در مورد برخورد قانونی با «کشف حجاب» تاکید مجریان قانون هم بر اجرای قانون و هم برخورد قاعده‌مند با متخلفین است.

* نگاه دوگانه یک جریان سیاسی به مسائل دینی برگرفته از مصوبات گعده‌های سیاسی است

این کارشناس رسانه گفت: چنانکه در اظهارات و تصمیم‌گیری مسئولان اجرایی قانون «قضایی، انتظامی و امر به معروف و نهی از منکر» تاکید بر اجرای مرحله‌ای «ارایه تذکر اولیه و در صورت تکرار، تشکیل پرونده در دستگاه قضایی و برخورد سلبی و بگیر و ببند و...» پیش‌بینی شده است.  

دیلم‌کتولی با تصریح این نکته که نگاه دوگانه این جریان سیاسی به مسائل دینی و مذهبی و حتی سیاسی کاملا دوگانه و برگرفته از مصوبات گعده‌های سیاسی و خواسته‌های لیدرهای این جریان است، بیان کرد: مسائلی که در عرف جامعه به این موضع‌گیری‌ها «نفاق» گفته شده و چنین افرادی مظهر بارز «منافقین» هستند.

وی گفت: شناخت انسان‌هاى دو چهره و مبارزه با آنها، آشنايى با صفات و ويژگى‌هاى آنان لازم است. بدين منظور قرآن مجيد در آيات مختلف به معرّفى اين دشمنان خطرناک و بيان خصوصيّات و صفات آنان پرداخته است. در سوره منافقين، ده ويژگى ممتاز آنان بيان شده است كه سه ويژگى آن در آيه مثل آمده است. در اينجا به بحث و بررسى همين سه صفت اكتفاء مى‌كنيم.

دیلم‌کتولی ادامه داد: در سوره منافقون ده ويژگى آنان بيان شده كه سه ويژگى آن در آيه مثل آمده است. نشانه‌هاى دهگانه منافقين كه در اين سوره مطرح شده به شرح زير است: دروغگوئى صريح و آشكار «واللّه يشهد انّ المنافقين لكاذبون»، همچنین استفاده از سوگندهاى دروغين براى گمراه ساختن مردم «اتّخذوا ايمانهم جنّة» و نیز عدم درك واقعيّات بر اثر رها كردن آئين حق بعد از شناخت آن «لايفقهون» از مشخصات و ویژگی‌های منافقین است.

وی توضیح داد: همچنین داشتن ظاهرى آراسته و زبانى چرب، عليرغم تهى بودن درون و باطن «و اذا رايتهم تعجبك اجسامهم»، بيهودگى در جامعه و عدم انعطاف در مقابل حق همچون يك قطعه چوب خشك «كانّهم خشب مسنّدة»، بدگمانى و ترس و وحشت از حادثه و هر چيز به خاطر خائن بودن «يحسبون كلّ صيحة عليهم»، حق را به سخرّيه و استهزاء گرفتن «لوّا رؤوسهم»، فسق و گناه «انّ اللّه لايهدى القوم الفاسقين»، خود را مالك همه چيز دانستن و ديگران را محتاج به خود پنداشتن «هم الّذين يقولون لاتَنفقوا على من عندرسول اللّه حتّى ينفضّوا»، خود را عزيز و ديگران را ذليل تصوّر كردن «ليخرجنّ الاعزّ منها الاذلّ» نص صریح قرآن در برشمردن ویژگی منافقان است.

* چشم امید  دشمنان به جریان افراطی اصلاح‌طلب

این کارشناس رسانه تاکید کرد: چنانکه ملاحظه شد، این عنصر افراطی، که دارای سوابق روشنی در افراط و تفریط در مسائل مختلف اجتماعی، سیاسی و امنیتی است ضمن یک مغلطه در «مسئِله حجاب اسلامی بانوان و الزامات قانونی مترتب بر کشف» جامعه را به سمت تشویش اذهان عمومی و جنگ روانی سوق می‌دهد.

دیلم‌کتولی ابراز کرد: بی‌جهت نیست که دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی که توان مقابله با نظام جمهوری اسلامی را ندارند چشم امید به این جریان افراطی به عنوان «یک سرمایه اجتماعی» برای برهم زدن نظم و امنیت و ایجاد ناامنی و آشوب و نهایتا براندازی دارند.

وی گفت: امامین انقلاب اسلامی، تقریبا مداوم و هميشه نسبت به خطر وجود «منافقین»، جریان نفوذی و التقاطی و افراطی هشدار داده و نسبت به شناساندن خطرات وجود آنان هشدار دادند که شاه بیت آن جمله مشهور امام راحل عظیم‌الشأن است که فرمودند: «منافقین از کفار بدترند!».
این کارشناس رسانه بیان کرد: بحث رعایت حجاب اسلامی و مقابله با کشف حجاب اولا موضوع شرعی و قانونی است و رعایت قانون اصل اساسی حاکمیت و حکمرانی است و بدون رعایت قانون، هرج و مرج و ناامنی بر جامعه سایه می‌افکند و آشوب و ناامنی دشمن توسعه و پیشرفت و حکمرانی است.

* حساب ویژه دشمن روی مسائل اجتماعی و اخلاقی

دیلم‌کتولی تاکید کرد: بر اساس اکثر نظرسنجی‌های انجام شده و مصاحبه با مردم و در راهپیمایی‌های متعدد، مطالبه عمومی «رعایت مسائل اخلاقی و برخورد بابدحجابی و کشف حجاب» است که حاکمیت باید به این مطالبه عمومی عمل کند.

به گفته وی؛ در جریان اغتشاشات اخیر ثابت شده که دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی روی «مسائل اجتماعی، بویژه مسائل چالشی نظیر حجاب و...» برای ايجاد اغتشاش و ناامنی حساب ویژه باز کرده که قاطعیت و در عین حال قاعده‌مند بودن آن، کمک شایانی به دفع شر و خطرات احتمالی می‌کند.

دیلم‌کتولی با اشاره به اینکه «جهاد تبیین و روشنگری و بصیرت‌افزایی» در بین آحاد جامعه نقش اساسی در خنثی‌سازی طرح‌های «ضد امنیت ملی» کشور دارد، گفت: مسئله حجاب و رعایت الزامات قانونی آن پیش از آنکه مسئله‌ای انتظامی و امنیتی باشد یک مسئله فرهنگی و اجتماعی است که باید بیشترین تلاش‌ها در آن مسیر انجام شود.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.