1403-01-26 19:53
267
0
89573
یادداشت؛

۲۶ فروردین جاودانه شد

نویسنده و روزنامه نگار گلستانی در یادداشتی نوشت:ضرورت طلب می‌کند متولیان امر روز ۲۶ فروردین ماه را به نامی در خورشأن در تاریخ تقویم باشکوه جمهوری اسلامی ایران درج و ثبت کند.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی

«گلستان ما» _ یوسف مهقانی؛ چهارسال از سخنان آبکی رابرت هوک مدیر یکی از اندیشکده‌های پنتاگون که سامانه سیستم موشکی، به‌خصوص فراصوت جمهوری اسلامی ایران را فیک و فتوشاپ معرفی کرد می‌گذرد.

 

 گنبد باصطلاح آهنین پرخرج کم ثمر ایده دفاعی بوده که تل‌آویو از دهه ۹۰ میلادی باهدف تقابل تهدید هوایی پیش‌بینی کرد بود

اوج این برنامه‌ریزی در جنگ دوم لبنان در سال‌های ۲۰۰۶ میلادی بوده که جریان جبهه مقاومت لبنان با شلیک بیش از ۴ هزار راکت، بیشتر از ۱۰۰ صهیونیزم را کشته و ۱۲ هزار ساختمان را ویران کرد بر می‌گردد. 

اما این سامانه پر سر صدا صرفاً برای دفاع در مقابل تهاجم راکتی و یا گلوله‌های خمپاره‌ای پیش‌بینی شده بود و البته در عین اینکه امنیت مقطعی می‌آورده اما در درون خود سرزمین‌های اشغالی منتقدین بسیار زیادی هم داشت.

 منتقدین بر این باور بودند هر کدام از موشک‌های این سامانه هزینه‌ای حدود ۳۰ هزار یورو را روی دست رژیم صهیونیستی می‌گذارد و این در حالی است که ارزش راکت و خمپاره‌های شلیک شده حتی به پنج درصد این هزینه گزاف نیز نمی‌رسد. 

برای اینکه این جمله منتقدین به جان خاطرتان بنشیند اینگونه تصور کنید که شما یک سکه ۲۵ تومنی پیدا می‌کنید که بستن سوراخ آن، ۱۰۰ یا ۲۰۰ تومان هزینه لجیم کاری می‌کنید.! 

اما موضوع گنبد آهنین جزئیات مهم‌تری نیز داشت، سامانه‌ای که از سه بخش رادار و ردیابی، نبرد و کنترل سلاح‌ و بخش پرتاب موشک تشکیل شده تاکنون مورد زورآزمایی جدی قرار نگرفته بود. 

جدا از قدرت نفوذ رسانه‌ایی صهیونیسم بین‌الملل که رژیم اسرائیل را به‌عنوان یک گرانیگاه قدرتمند نظامی باهدف تولید ترس و وحشت معرفی می‌کند، آنچنان‌که اثرات این ترس بر پیکره کشورهای خاورمیانه به‌خصوص حوزه خلیج فارس همواره نمایان بود.

اما گنبد آهنین این تبلیغات سرسام‌آور تاکنون مورد ارزیابی جدی قرار نگرفته بود . 

یعنی اساسا هیچکس نه جرات زورآزمایی داشته و نه اینکه می‌دانسته پشت این تبلیغات سنگین چه میزان صحت درباره کارآمدی این سامانه وجود دارد.

 

سیلی ایران پرده های تبلیغاتی را آتش زد و بعد از حمله حماقت گونه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی کشورمان در سوریه رهبر انقلاب فرموده بود که پاسخ ایران به گستاخی رژیم صهیونیستی نیابتی نبوده، بلکه به طور مستقیم خواهد بود.

بر اساس گزارش الجزیره به نقل از شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم، آنان انتظار پاسخی بسیار به مراتب کوچکتر از سوی ایران را داشتند

حسب این ادعا اینگونه می‌کند که ایران به قول آنان در شرایط تحریم، صرفاً به خاطر آبروداری در نهایت امر به یکی از سفارتخانه‌ها این رژیم در یکی از کشورها حمله کلوتوف مولتوفی یا در نهایت پرتاب راکتی با یک یک پهپاد کوچک البته با اطلاع رسانی قبلی! انجام خواهد داد. 

بزرگترین عملیات دفاعی ایران در برابر این رژیم خونریز که فعلا پنج ساعت به طول انجامید با رصد تحلیل، تحقیق و اشراف اطلاعاتی دقیق همراه بوده، بیگمان سبب شگفتی همه مقامات کشورهای دنیا شده و از سوی دیگر موجی از شادمانی ملت‌های خشمگین از جنایات‌های این رژیم غاصب کودک‌کش را در پی داشته است.

نگارنده بر این باور است گرچه این سیلی سخت مساحتی بسیار فراتر از حمله به ساختمان کنسولی مان در کشور سوریه بوده، لیکن هدف آن نشان دادن بخشی از قدرت پنهان صنعت دفاعی و نیز انتقام از کشتار وحشیانه مردم نوار غزه و سایر ددمنشی‌ رژیم صهیونیست بوده است

هدف نشان دادن اقتدار دفاعی در عین تنبیه متخاصم بود، پر واضح بوده که نیت غایی متولیان و برنامه‌ریزی کنندگان این حمله دفاع گونه کشته‌گیری از شهروندان صهیونیستی نبوده و چه بسا اگر قرار هست روزی کار به آنجا بکشد همان جملات رهبر انقلاب در آن نماز جمعه مشهور تهران که فرموده بود: اگر رژیم غاصب صهیونیستی دست از پا خطا کند جمهوری اسلامی ایران تل آویو ، حیفا و سایر نقاط سرزمین‌های اشغالی را با خاک یکسان خواهد کرد تجلی ظهور پیدا خواهد کرد.

 امروز باید به یک نام باشکوه نام‌گذاری تقویمی شد، بعد از پایان هشت سال دفاع مقدس، در این سطح گسترده اقتدار گونه، فرصتی دست نداد تا کشور ایران بخشی معدود از عظمت قدرت دفاعی خویش را به آمریکا و رژیم غاصب صهیونیست نشان دهد. 

فلذا ضرورت طلب می‌کند متولیان امر روز ۲۶ فروردین ماه را به نامی در خورشأن در تاریخ تقویم باشکوه جمهوری اسلامی ایران درج و ثبت کند. 

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.