1394-09-30 11:50
1746
0
24778

انتقاد برخی هیئت های ورزشی از تفاهم نامه اداره کل ورزش گلستان

تفاهم نامه ای که از سوی اداره کل ورزش و جوانان گلستان در اختیار هیئت های ورزشی استان قرار گرفت، با انتقاد برخی از مسئولان این هیئت ها همراه شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از مهر ؛ نشست صمیمی مدیرکل و معاونین ورزش و جوانان گلستان با روسا و نواب روسای هیئت های ورزشی استان، شامگاه یکشنبه در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان برگزار شد و تفاهم نامه ای از سوی اداره کل ورزش و جوانان در اختیار مسئولان هیئت های ورزشی قرار گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان در این نشست با تشکر از زحمات اعضای هیئت های ورزشی استان، اظهار کرد: کار در هیئت های ورزشی بسیار سخت بوده و اعضای هیئت ها، بار اصلی ورزش استان را به دوش می کشند.

بهمن طیبی افزود: بنده خود را بدهکار هیئت های ورزشی می دانم، زیرا آنها عامل اتفاقات خوب ورزش استان هستند و ما نمی توانیم حمایت آنچنانی از آنها داشته باشیم.

وی تصریح کرد: پرداختی اداره کل ورزش و جوانان گلستان به هیئت های ورزشی استان بسیار ناچیز است، اما همین پرداختی های ناچیز باید سازمان یافته باشد.

وی ادامه داد: کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان گلستان در پایان هر ماه به هیئت های ورزشی استان سرکشی می کنند تا گزارش عملکرد آنها را مورد بررسی قرار دهند.

باید در تفاهم نامه تجدید نظر شود

رئیس هیئت دوومیدانی گلستان در خصوص تفاهم نامه اداره کل ورزش و جوانان استان، اظهار کرد: در بندی از این تفاهم نامه آمده است که ۱۰ درصد از اعتبارات هیئت باید صرف هزینه های اداری شود که منطقی نیست.

وحیدرضا میرا افزود: هیئت دوومیدانی گلستان از ابتدای سال فقط ۳ میلیون تومان از اداره کل ورزش و جوانان استان دریافتی داشته که ۱۰ درصد این مبلغ می شود ۳۰۰ هزار تومان و با این تفاسیر باید ماهیانه ۳۰ هزار تومان هزینه کارهای اداری کنیم.

وی تصریح کرد: هیئت دوومیدانی گلستان از ابتدای سال حدود ۶۰ میلیون تومان هزینه کرده که این مبلغ چندین برابر دریافتی از اداره کل ورزش و جوانان استان است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که بودجه دولتی محدود بوده، ظرفیت های قانونی وجود ندارد و بخش خصوصی هم در هر رشته ای ورود پیدا نمی کند، رئیس هیئت ورزشی باید از کدام ظرفیت استفاده کند؟

ورزشی ها بیشترین آسیب را به ورزش زدند

رئیس هیئت والیبال گلستان نیز با بیان اینکه افراد ورزشی بیشترین آسیب را به ورزش زده اند، گفت: فضای ورزش باید طوری باشد که از تفکر افراد استفاده کنیم و با پست و مقام آنها کاری نداشته باشیم.

علیرضا نورانی افزود: در این ورزش، شعبان بی مخ های زیادی وجود دارند که باید آنها را درست کنیم و جاده را صاف کنیم.

وی ادامه داد: به عقیده من رئیس یک هیئت ورزشی باید عدالت را اجرا کرده و فضای لازم را برای ورود بخش غیردولتی مهیا کند.

به گفته وی، هیئت والیبال گلستان از ابتدای سال، ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان از اداره کل ورزش و جوانان استان دریافت کرده است.

اعتبارات هیئت ها، ابتدای سال مشخص شود

رئیس هیئت انجمن های ورزشی گلستان نیز با بیان اینکه هیئت های ورزشی باید از ابتدای سال از بودجه خود اطلاع داشته باشند، گفت: مدیرکل وقت ورزش و جوانان، اعتبارات را بر اساس فعالیت هیئت ها تقسیم نمی کرد و هر کس بیشتر گریه می کرد، بیشتر پول می گرفت.

منصور دمیرچی افزود: انتظار داریم تا اداره کل ورزش و جوانان گلستان مانند وزارتخانه و فدراسیون ها، اعتبارات هیئت های ورزشی را در ابتدای سال مشخص کند تا بتوانیم بر اساس آن برنامه ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: هیئت های ورزشی بدون هیچ چشمداشتی زحمت می کشند و باید بر اساس فعالیت های هر هیئت، بودجه اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه نباید بخش خصوصی را از ورزش فراری داد، خاطرنشان کرد: اسپانسرهایی که از ورزش حمایت می کنند را باید در جلسات خاصی دعوت و حمایت معنوی کنیم تا موجب دلگرمی آنها شود.

از غیبت معاونین بانوان و همگانی تا صحبت های تند معاون قهرمانی

نشست صمیمی مدیرکل و معاونین ورزش و جوانان گلستان با روسا و نواب روسای هیئت های ورزشی استان با حواشی بسیار زیادی همراه بود که به مهم ترین آنها اشاره می کنیم.

این نشست با ۲۰ دقیقه تاخیر آغاز شد و طیبی مدیرکل ورزش و جوانان گلستان پس از ۵۰ دقیقه، با عذرخواهی از حاضرین به دلیل جلسه ای دیگر راهی استانداری شد.

یکی از نکات عجیب این نشست، غیبت الهه غیناقی معاون ورزش بانوان و کمال شجاعی معاون ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان بود و پس از ترک جلسه توسط مدیرکل، فقط حسن بالو معاون ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان، به عنوان یکی از مسئولان ورزش استان در جلسه حضور داشت.

رضا منوچهری دبیر هیئت ورزش های رزمی گلستان در این جلسه به انتقاد از نحوه تخصیص اعتبار از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان پرداخت و دقایقی بعد جلسه را ترک کرد که پس از آن بالو معاون ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان گفت: هیئت ورزش های رزمی درآمد زیادی از ورزشکارانش دارد و برای حضور در مسابقات مبلغی از ورزشکاران دریافت می کنند و برای دادن کمربند نیز مبالغی را از ورزشکاران می گیرند.

برخی از هیئت های ورزشی استان نیز هیچ نماینده ای در این نشست نداشتند و برخی نیز با رفتن مدیرکل، جلسه را ترک کردند که معاون ورزش قهرمانی اداره کل، ترک جلسه توسط این افراد را بی ادبی تلقی کرد و گفت: مسئول یک هیئت ورزشی، دو ساعت وقت نمی گذارد تا در این جلسه حاضر شود و آن وقت از ما انتظار دارند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.