1394-06-22 06:09
2579
1
20401

صعود 3 کوهنورد گلستانی به قله آرارات ترکیه/ اولین صعود برون مرزی یک بانوی مینودشتی + تصاویر

3 کوهنورد گلستانی موفق به فتح قله 5137 متری آرارات کشور ترکیه شدند.

به گزارش گلستان ما به نقل از مینو خبر، در این صعود که 2 روز به طول انجامید یدا... طالبی، یاسر مصطفی لو و سیده مریم حسینی سه کوهنورد مینودشتی موفق به فتح قله مذکور شدند.

در این برنامه که به صورت تور ورزشی بود در کنار کوهنوردان مینودشت تیم های ایران خودرو دیزل تهران، باشگاه کوهنوردان کرج و تیم هایی از کشورهای روسیه، فرانسه و ارمنستان نیز حضور داشتند.

در روز اول نفرات تیم ها پس از رسیدن به دامنه قله حرکت خود را ز ارتفاع 1800 متری آغاز کردند و پس از 5 ساعت پیمایش به کمپ 1 در ارتفاع 3200 متری رسیدند.

روز دوم تیم به سمت کمپ 2 در ارتفاع 4200 متری به راه افتادند که این مرحله از برنامه 3 ساعت به طول انجامید. در این کمپ تمامی نفرات پس از یک ساعت استراحت حرکت خود را به سمت قله آغاز کردند و پس از 5 ساعت پیمایش طاقت فرسا بر روی یخچال های عظیم موفق به فتح قله شدند.

یدا... طالبی با گلایه از عدم استقبال مسئولان اداره ورزش و جوانان، تصریح کرد: برای اولین بار یک تیم کوهنوردی در قالب آقایان و بانوان بصورت جداگانه موفق به فتح قله آرارات شده است؛ خانم حسینی نیز با این صعود اولین بانوی مینودشتی است که صعود برون مرزی را در کارنامه ورزشی بانوان شهر به یادگار گذاشت.

طالبی در خصوص سابقه ورزشی خود و همراهانش گفت: 12 سال سابقه کوهنوردی دارم و طی این مدت 5 صعود به قله 5671 متری دماوند از ضلع های شمالی و جنوبی دارم. یاسر مصطفی لو نیز با 6 سال سابقه دو صعود به قله دماوند را از جبهه شمالی و جنوبی دارد و خانم حسینی نیز با کمتر از دو سال سابقه صعود برون مرزی و همچنین صعود به قله دماوند را در کارنامه ورزش خود دارد.

وی ادامه داد: لازم می دانیم که از مدیریت محترم بیمارستان بسکی گنبد و شخص مهندس فرشباف که هزینه این صعود را تقبل کردند کمال تشکر و قدردانی را داشته باشیم.

شایان ذکر است؛ قله آرارات به لحاظ ارتفاع چهارمین قله بلند اروپا محسوب می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

پایگاه خبری آبشار

در بین 30 شرکت کننده از سراسر کشور:قهرمانی نونهال فندرسکی در مسابقات کاراته قهرمانی کشورhttp://www.absharnews.ir/?p=7566

0
0
پاسخ
1394-06-22 08:09

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.