1401-06-02 09:50
441
0
81322
معرفی شهدای مدافع سلامت استان گلستان

ایثار در سنگر هفتم اپیدمی کرونا ادامه دارد

پزشکان و پرستاران استان گلستان در عرصه مقابله با بیماری کرونا حضور فعال و درخشانی داشته است و شهدای مدافع سلامت تا ابد موجب افتخار، خیر و برکت مجموعه سلامت هستند.

به گزارش گلستان ما-علی خلیلی؛ پزشکان و پرستاران استان گلستان در عرصه مقابله با بیماری کرونا حضور فعال و درخشانی داشته است و شهدای مدافع سلامت تا ابد موجب افتخار، خیر و برکت مجموعه سلامت هستند.

در ایام سخت کرونا که این روزها به پیک هفتم آن رسیدیم کادر درمانی استان مفتخر بوده که هشت شهید مدافع سلامت را تقدیم کند که به معرفی این شهدای گرانقدر می پردازیم.

*شهید مدافع سلامت دکتر عبدالله عباسی

دکتر عباسی نخستین شهید مدافع سلامت جامعه پزشکی گلستان در راه مقابله با کرونا بود، ایشان پس از دو هفته خدمت رسانی مداوم در درمان و ویزیت بیماران کرونایی در بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان به این ویروس مبتلا شد.

دکتر عباسی از جانبازان جنگ تحمیلی در راه خدمت به سلامت مردم به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

آن مرحوم مدرک پزشکی عمومی خود را از دانشگاه بابل و تخصص را از دانشگاه تهران در رشته بیماری‌های عفونی کسب کرد و آخرین سمت وی دانشیار عفونی دانشگاه علوم پزشکی گلستان بود.


*شهید مدافع سلامت دکتر عسگری مصدق

دکتر عسگری مصدق از پزشکان عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان بود، ایشان دارای سابقه طولانی مدت حضور در جبهه های ۸ سال دفاع مقدس را در کارنامه داشت و در اسفند سال 98 به خیل شهدا پیوست.

دکتر «عسگری مصدق» متولد ۱۳۴۰ بوده و مدرک پزشکی خود را از دانشگاه تهران دریافت کرد، وی چند سالی به عنوان معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی مشغول به خدمت بود.


*شهید مدافع سلامت حسن نظری

«حسن نظری» پرسنل شاغل در انبار دارویی بیمارستان پنج آذر گرگان بر اثر کرونا درگذشت.

وی جانباز دوران دفاع مقدس استان بود که ۶ روز در آی سی یو بستری و دقایقی پیش به شهادت رسید و دومین شهید مدافع سلامت استان لقب گرفت.

شهید نظری متولد ۱۳۴۵ بوده و زحمات زیادی برای مقابله با کرونا و ارائه خدمات انجام داد.


*شهید مدافع سلامت خوجم بردی چرکزی

وی نخستین  شهید اهل سنت و سومین شهید مدافع سلامت استان گلستان بود

شهید خوجم بردی چرکزی؛ بهورز روستای کوچک اوبه پلنگ شهرستان گنبد کاووس، پس از دو هفته بستری به علت ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان پیامبر اعظم (ص ) این شهرستان، سوم شهریور ماه به دیار باقی شتافت .

این شهید گرانقدر از سال ۱۳۷۴ تا به امروز به عنوان بهورز در شبکه بهداشت و درمان گنبد، مشغول به خدمت بود.

*شهید مدافع سلامت اسماعیل ممشلی

« اسماعیل ممشلی»، مسئول امور عمومی مرکز خدمات جامع سلامت القجر مینودشت بود که در راه خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی، به این ویروس مبتلا و در تاریخ ۲۹ دی ماه ۱۳۹۹ به شهادت رسید.

این شهید گرانقدر ۲۸ سال سابقه فعالیت در شبکه بهداشت و درمان، داشت

*شهید مدافع سلامت فغان کیا

فغان کیا از پرسنل شاغل در بیمارستان کردکوی که اسفند ماه سال 98 به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت شده بودند،

این شهید بزرگوار متولد ۱۳۴۱ است و در بخش امین و اموال بیمارستان مشغول به خدمت بود که در زمان کرونا به علت تردد در بخش‌های کرونایی به این ویروس مبتلا شد.

شهید کیا جانباز جنگ تحمیلی بودند.

*شهید مدافع سلامت فاطمه السادات میر دیلمی

فاطمه سادات میردیلمی متولد ۱۳۵۳/۴/۱ در شهرستان علی آباد کتول بودند، در سال ۷۶ در بیمارستان رسول اکرم در تهران رسماً کار خود را به عنوان پرستار آغاز کرد و بعد از حدود سه سال به بیمارستان پنجم آذر گرگان منتقل شد.

وی ۲۴ سال در قامت پرستار به مردم خدمت کرد و سرانجام در شهریور ۱۴۰۰ بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا جان به جان آفرین تسلیم کرد.

*شهید مدافع سلامت بی بی رحیمه یلقی

بی بی رحیمه یلقی، بهورز متعهد شبکه بهداشت آق قلا بود که حین ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران کرونایی، با علائم حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد و پس از دو هفته مبارزه با این بیماری نام خود را در زمره شهداء مدافع سلامت ثبت نمود.

این شهید گرانقدر دارای سه فرزند بود و بیش از ۲۶ سال سابقه فعالیت به عنوان بهورز در شبکه بهداشت و درمان داشت.

بی بی رحیمه یلقی نخستین بانوی شهید مدافع سلامت گلستان بود.

*شهید مدافع سلامت حمیدرضا پایین محلی

پایین محلی از پرسنل زحمتکش بیمارستان حکیم جرجانی گرگان که بهمراه همسرش در همین بیمارستان مشغول به خدمت بود که بر اثر ابتلا به بیماری منحوس کرونا پس از سال‌ها خدمت صادقانه به بیماران، عصر  پنجشنبه سی بهمن ماه ۹۹ دار فانی را وداع گفت و به همکاران شهیدش پیوست.

وی اهل شهر جلین بوده و پیکرش هم در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.