1401-08-15 13:37
695
0
82158
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گلستان:

بدنه سد نرماب در ماه‌های آینده آماده آبگیری است

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: بدنه سد نرماب در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا دو ماه آینده کار بدنه سد به پایان می‌رسد.

.به گزارش گلستان ما؛ سید محسن حسینی در جلسه بررسی قرارگاه خاتم انبیاء استان گلستان اظهار کرد:  بدنه سد نرماب در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا دو ماه آینده کار بدنه سد به پایان می‌رسد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گلستان ادامه داد: سد انحرافی چلچایی به پایان نرسیده است و آن چیزی که از سد در حیطه قرارگاه باقی مانده سد انحرافی و حفر تونل آب است از هفته گذشته جلسه‌ای با قرارگاه داشتیم و مقدمات آن انجام شده تا بتوانیم سد انحرافی را به پایان برسانیم.

حسینی تاکید کرد: حفر تونل نیز آغاز کنیم و سه سال پروژه انحراف آب گرگان رود به سد زمان می‌برد، متذکر شد: آبگیری سد را می‌توانیم پس از اتمام بدنه سد آغاز کنیم، نزدیک ۵۰۰ میلیارد تومان قرارگاه در اجرای این پروژه طلب دار و بنا شد در سفر رئیس جمهور علاوه بر اعتبارات سالانه یک هزار میلیارد تومان برای اجرای این سد هزینه شود.

وی افزود: سال گذشته ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار از سفر رئیس جمهوری به استان گلستان ارائه شده است، بنا است نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان وزارت نیرو برای اجرای این پروژه اعتبار تامین کند و وزارت نیرو برای تهاتر نفت برای تامین اعتبار سد نرماب و شبکه‌های آن که مصوبه سفر رئیس جمهور است پاسخ منفی داده و بیان کردند تخصیص اعتبار از این منابع ممکن نیست و باید پیگیری بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

این مقام مسیول تاکید کرد: زهکشی ۷۰ تا ۸۰ هکتاری در شمال استان پیشرفت فیزیکی داریم که اعتبار آن ۴۰۰ میلیارد تومان است و از قرارگاه درخواست داریم که این پروژه وارد شود و علاقمند به همکار با قرارگاه هستیم.

وی یادآور شد: شرکت پیمانکار ما در سد چارلی نیز مشغول به فعالیت است و می‌توانیم در این پروژه از ظرفیت قرارگاه نیز استفاده شود.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: 280 میلیارد تومان اعتباری است که به استان برای اجرای این پروژه اختصاص داده شده است و ما به دنبال این هستیم که بحث تهاتر نفت نیز انجام شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.