1401-04-21 07:49
478
0
80763
شهردار کردکوی تشریح کرد

قول شهرداری برای برچیدن چاله چوله‌های شهر کردکوی/ آمادگی برای راه اندازی پارک بانوان در کردکوی+فیلم

شهردار کردکوی گفت: یک سوم از معابر سطح شهر که نیاز به آسفالت دارند که شامل 40 معبر می شود در سالجاری با اختصاص 15 میلیارد تومان اعتبار آسفالت می‌شوند.

ابراهیم جرجانی در گفتگو با خبرنگار گلستان ما گفت: بالغ بر ۶ ماه مسئولیت شهرداری کردکوی را برعهده گرفتم و در این مدت نسبت به مناسب‌سازی شهری و نظافت شهر که وضعیت نابسامانی داشت اهتمام داشتیم و همچنین در ایام نوروز گذشته نیز به موضوع المان نوروزی توجه کردیم.

شهردار کردکوی بابیان اینکه نظم و انضباط سیستم اداری و گام برداشتن در راستای دولت الکترونیک در شهرداری کردکوی از دیگر اقدامات ما بود، ادامه داد: در این راستا اتوماسیون اداری را در شهرداری انجام دادیم و این مهم سلامت شهرداری را ارتقا داد.

جرجانی بیان کرد: مردم کردکوی جایی برای بازی و سلامتی خود نداشتند و در این راستا جاده سلامت به طول دو کیلومتر از پیاده رو خیابان‌امیرالمؤمنین تا سه راه پارک جنگلی با عرض ۲.۵ متر احداث شد و این پروژه مورد استقبال مردم قرار گرفت.

وی افزود: در راستای ساماندهی به وضعیت ترافیکی شهر کردکوی نخستین چهار راه ترافیکی مجهز به چراغ راهنمایی را راه‌اندازی کردیم و بنا است میدان ضلع شرقی کردکوی یعنی چهارراه بالاجاده نیز به چراغ راهنمایی و رانندگی تجهیز شود.

شهردار کردکوی از احداث خانه فرهنگ جوان در محله عباس آباد خبرداد و گفت: به زودی دومین خانه فرهنگ نیز در شهرستان کردکوی راه‌اندازی می‌شود.

جرجانی به بودجه ۲۵ میلیارد تومانی شهرداری کردکوی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سه ماه پایانی سال تنها ۱۰ میلیارد تومان از این بودجه محقق شده بود و با تلاش شبانه روزی همکاران توانستیم نه تنها این بودجه را محقق کنیم بلکه سقف این بودجه را تا هفت میلیارد تومان افزایش دهیم.

وی بابیان اینکه ۱۲ میلیارد تومان بدهی پیمانکاران را پرداخت کردیم، متذکر شد: بودجه سال ۱۴۰۱ را با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان بستیم که ۳۰ میلیارد تومان آن سرمایه‌گذاری بوده که در این بعد پاساژی را با مشارکت سرمایه‌گذار خواهیم ساخت و همچنین آب بندان کردکوی نیز تبدیل به فضای گردشری می‌شود و پارک جنگلی امام رضا(ع) را بنا داریم به سرمایه‌گذار واگذار کنیم.

شهردار کردکوی خاطرنشان کرد: ۷۱ درصد بودجه ما عمرانی و تنها ۲۹ درصد صرف هزینه‌های جاری و حقوق پرسنل می‌شود و تلاش ما است که نهضت آسفالت در کردکوی به راه بیندازیم، ۱۴۱ هزار متر مربع معبر خاکی در کردکوی وجود دارد و ۱۶۰ هزار متر مربع نیاز به روکش دارد و با این تفکر ۳۶۸ هزار تن قیر تحویل گرفتیم و در فراخوان به پیمانکار مشخصی واگذار کردیم تا بتوانیم هفت هزار تن آسفالت گرم تولید کنیم.

جرجانی تأکید کرد: هشتاد و چهارتن نیز قیر از محل بازآفرینی شهری به شهرداری کردکوی اختصاص داده شده و پیش‌بینی ما این است که امسال ۱۰ هزار تن آسفالت گرم داشته باشیم که برای اجرای این پروژه بیش از ۱۵ میلیارد هزینه صرف خواهد شد و‌امید داریم یک سوم از سطح شهر شامل ۴۰ معبر از این طریق آسفالت شود.

وی متذکر شد: این اقدامات می‌تواند مشارکت مردم را افزایش دهد، آب‌های سطحی شهر در زمان بارندگی باید مورد توجه قرار گیرد نهر خاکی زیادی در شهر داریم و با قرارداد ۳۲۵ میلیون تومان طرح مطالعه را آغاز کردیم و‌امید داریم پس از مطالعه بودجه خوبی را صرف این مسأله کنیم.

شهردار کردکوی افزود: در امسال اجرای چهار هزار متر طول کانال و جداول بتنی خواهیم داشت که اعتبار آن بالغ بر پنج میلیارد تومان است که از شهرک افشردی استارت کار آغاز شده است.

جرجانی یادآور شد: پیاده رو‌سازی معابر شهری نیز در دستور کار قرار دارد در ولاغوز و عباس آباد این اقدام شروع شده و سه هزار متر مربع پیاده رو‌سازی در خیابان شهید بهشتی و خیابان جنگل انجام خواهد شد.


وی به بهبود وضعیت ناوگان موتوری اشاره کرد و افزود: پیمانکاران خدمات شهری از ابتدای ماه شروع به کار کردند و این مسأله به بهبود خدمات شهری کمک می‌کند، نصب ۵۰ عدد چراغ دکوراتیو فاز نخست آن آغاز شده که از میدان انقلاب تا میدان‌امیرالمؤمنین در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول افزود: پارک شهر کردکوی وضعیت مناسبی ندارد و درصدد هستیم فضای بازی کودکان را بهسازی کنیم و هم مکان ورزش صبحگاهی و عمومی برای سالمندان در نظر بگیریم و همچنین ۶ چشمه سرویس بهداشتی جدید و مناسب همراه با دو وضو خانه و دو نمازخانه در این پارک شهری برای اقامت مسافران و شهروندان راه‌اندازی کنیم.

جرجانی تأکید کرد: پارک بانوان با توجه به تأکیدات به موضوع فرهنگ عفاف و حجاب جامعه یکی از مواردی است که مورد تأکید شهرداری قرار دارد و حتی نقشه ابتدایی پارک را آماده کردیم و‌امید داریم با همکاری مسئولان این مهم را اقدام کنند.

وی افزود: انتقال یکشنبه بازار کردکوی به مکان مناسب و احداث یک بازارچه میوه و ترو بار به صورت عمومی و احداث پارک‌های جیبی حداقل پنج مورد در سطح شهر و بازسازی میادین و پارک‌هایی که در سطح شهر وجود دارد از دیگر اولویت‌های ما به شمار می‌رود.

این مقام مسئول افزود: احداث گلخانه و تولیدات گیاهی به مساحت ۱۶ هزار متر مربع در باغوکنار از موارد دیگری است که پیگیری می‌کنیم و احداث یک دستگاه تلوزیون شهری نیز در دستور کار قرار دارد.

جرجانی خاطرنشان کرد: احداث بلوار در ابتدای بندرترکمن و ولاغوز برای مدیریت ترافیک و نصب تندیس شهید سردار سلیمانی در بلوار امام رضا(ع) و ۱۰ قاب سرداران شهید در خیابان امام رضا(ع) و خیابان جنگل پیگیری می‌کنیم.

وی بیان کرد: امسال دو دروازه ورودی شهر کردکوی را نصب کردیم و درصدد هستیم دروازه قرآن را در ورودی شهر از سمت گرگان و از سمت تهران ایجاد کنیم که این پروژه در ۶ ماه دوم سال آغاز می‌شود.


 

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.