1401-09-20 14:55
478
0
82581
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

میزان نرخ جایگزینی در شهرستان‌های گلستان توازن ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت:میزان نرخ جایگزینی جمعیت در گلستان بالاتر از میانگین کشوری است ولی توازن در استان ما وجود ندارد و برخی از شهرستان‌های ما در معرض پیری جمعیت قرار دارد.

به گزارش گلستان ما؛ سعید گل‌فیروزی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: کشور ما با معضل پیری جمعیت رو به رو است و قاعده هرم سنی ما شرایطی دارد که اگر این وضعیت تداوم یابد تا دو دهه آینده کشور ما به یک کشور پیر تبدیل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در استان کارگروه جمعیت و جوانی جمعیت با حضور استاندار برگزار می شود و قوانین خوبی در حوزه فرزندآوری در کشور در نظر گرفته شده است


گل‌فیروزی بیان کرد: حدود ۲۵ درصد از زوجین در کشور به ناباروری مبتلا هستند و در گلستان مرکز ناباروری نهال را داریم‌ و تلاش کردیم که این مرکز را با حضور متخصصان علم پزشکی تجهیز کنیم.

وی افزود: در استان‌های همجوار ما چندین مرکز ناباروری بخش خصوصی وجود دارد که از این منظر در گلستان وضعیت مطلوبی نداریم.

این مقام مسئول بیان کرد: خود را مکلف می‌دانیم که از قوانین حوزه جوانی حمایت کنیم و در کشور با بحران پزشکان متخصص در حوزه ناباروری رو به رو هستیم ولی تمام تلاش خود را برای حمایت از باروری و حفظ جمعیت انجام می‌دهیم.

گل فیروزی بیان کرد: میزان باروری در گلستان بالاتر از میانگین کشوری است ولی توازن در استان ما وجود ندارد و برخی از شهرستان‌های ما در معرض پیری جمعیت قرار دارد.

وی گفت: جمعیت یکی از ملاک‌های پیشرفت کشور است و باید در این زمینه تلاش شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.