1401-05-26 13:34
300
0
81230
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان:

سهم فنی و حرفه ای از اعتبارات آموزشی گلستان ناچیز است

مدیرکل فنی و حرفه ای گلستان گفت: : در حوزه اعتبارات آموزش سهمی نداریم و سهم ما در کشور کمتر از سه درصد است، امسال در سازمان برنامه و بودجه 25 میلیون تومان با اسناد خزانه سه سال به ما اختصاص دادند.

حمزه کرایلو با حضور در تحریریه گلستان ما با مجموعه خبرنگاران این رسانه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، مدیرکل فنی و حرفه ای استان گلستان اظهار کرد: آموزش های فنی و حرفه ای در بطن جامعه رشد پیدا نکرده و نگاه سنتی غالب بر استان و آموزش و پرورش است مثل رشته های خیاطی و قارچ و غیره باعث شده که نتوانیم آنگونه که باید اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

کرایلو بیان کرد: ما وظیفه داریم که نیروی مهار را برای بخش صنعت و اقتصادی استان تامین کنیم و لذا چند کار را در دستور کار قرار دادیم، هیچ کشوری به سبک ما نسبت به مسئله معضل بیکاری وارد نشده است، در سال های گذشته تلاش شده که با پرداخت تسهیلات اشتغال افرینی ایجاد شود و این امر منجر به ایجاد افراد بیکار و بدهکار شده است.

وی به سامانه سام اشاره کرد و گفت: در طی سه سال 30 هزار نفر در این طرح جذب می شوند که در این بخش یک هزار نفر سهمیه برای استان گلستان در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر 120 مربی داریم و این در حالی است که نزدیک به یک هزار روستا داریم و با این تعداد مربی نمی توانیم در بخش عدالت اجتماعی نقش آفرین باشیم.

کرایلو به طرح نخلستان  اشاره کرد و گفت: در این طرح به دنبال این هستیم که فارغ التحصیلان دانشگاهی را آموزش بدهیم، در استان پیش بینی می شود 120 هزار نفر بیکار وجود دارد که مهارت آموزی این افراد می تواند بخشی از مشکلات خبرنگاران را برطرف کند.

وی متذکر شد: طرح کهاد نیز برای دانشجویان در نظر گرفته شده است و تلاش می کنیم در اجرای این طرح دانشجویان در حین تحصیل مهارت های فنی را فرا بگیرند و در این طرح به موازات آموزش در دانشگاه به آموزش های مهارتی توجه کردیم.

این مقام مسئول افزود: در طرح کهاد به دنبال این هستیم که امسال پنج هزار و 300 نفر را آموزش دهیم و در این راستا با دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان نیز تفاهم نامه ای منعقد شده است و امید داریم دیگر دانشگاه های استان نیز از این طرح حمایت کنند.

کرایلو تاکید کرد: باید اصحاب رسانه به حوزه فرهنگ سازی کمک کنند، 120 کشور مدرک های فنی و حرفه ای را قبول دارند ، 18 مرکز دولتی در استان داریم و 118 کارگاه در سطح استان فعال است و بیش از 6 تا هشت پروژه بزرگ نیز در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم به رشد هشت درصدی استان کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اعتبارات آموزش سهمی نداریم و سهم ما در کشور کمتر از سه درصد است، امسال در سازمان برنامه و بودجه 25 میلیون تومان با اسناد خزانه سه سال اختصاص داده است.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.