1401-07-14 13:46
787
0
81765
استاد دانشگاه در یادداشتی عنوان کرد؛

ملت ایران؛ مظلوم اما قوی

مصیب عباسی در یادداشتی نوشت: مظلومیت ملت ایران ناشی از تهاجمات غربی ها وغرب گرایان است اما اقتدار مردم ایران بر امده از جوشش دررونی وجهاد کبیر است که در این چهل واندی سال صورت گرفت .

به گزارش گلستان ما؛ مصیب عباسی، استاد دانشگاه  در یادداشتی نوشت: «در فرموده های تازه مقام معظم رهبری در مراسم مشترک دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه های افسری نیرو های مسلح نکات مهم وراهبردی در تنویر افکار عمومی وروشنگری مردم در خصوص مسائل کشور بویژه مسئله اغتشات چند روز اخیر وجود داشت .

وی ضمن اعلام ناراحتی ودل سوختگی از فوت یک دختر ایرانی به صراحت اذعان داشت که طراحی این حوادث آمریکا ،رژیم صهیونیستی ودنبا له روهای ان ها ست وتاکید کرد که مشکل اصلی آنها با ایران قوی ومستقل وپیشرفت کشور است .ودر فرازی دیگر فرمودند
" ملت ایران همچون مولای خود حضرت امیر المومنین علی علیه السلام ،ملتی مظلوم اما قوی است "
تبیین سخن فوق می تواند نقش تمدن ساز وتعالی دهنده ایران را در عرصه ملی وجهانی نمایان سازد .ملتی که با آگاهی وشناخت وضعیت دررونی ایران در دهه ۵۰ وگفتمان حاکم بر دنیا ،انقلابی بوجود اورد که همه قدرت های امریکایی واروپایی را به اتاق فکر برد که در برابر کنش انقلابی ملت عزیز ایران چه واکنشی نشان دهند .ظهور انقلابی بر پایه معارف قرانی وارزش های اسلامی وایرانی تحت رهبری مرجع دینی مهذب ،متقی ،شجاع وزمان شناس ومدبر حضرت امام خمینی ونفی گفتمان لیبرالیستی ومارکسیستی سقف تفکر وایدئولوژی غرب را فرو ریخت وبستر افول وکاهش اعتبار جهانی انها را مهیا ساخت .به تعبیر میشل فوکو انقلاب مردم ایران روحی بود در جهان بی روح.
عصبانیت دشمنان انقلاب اسلامی مردم ایران ناشی از چیست ؟
در پاسخ باید گفت این عصبانیت ریشه در نگرش تمدنی مردم ایران دارد .مردم ایران در گذر تمدنی خود کوشیدند که پایه گذار گفتمان تمدن ساز باشند نه اینکه باج دهنده به دیگر تمدن ها .نگرش وروش تمدن سازی ملت فهیم ایران علی رغم تهاجمات ویران ساز در ادوار تاریخ خود ،مبتنی بر باور های پاک آسمانی بود وقدرت وشوکت تمدنی خود را بر اندیشه های الهی واهورایی استوار می ساخت .وهر گز از مصاف وتقابل با قدرت ها وگفتماها واهمه نداشت واکنون در فرایند چنین نگرش وروش قرار دارد وگروش ملل ستمدیده از مستکبران جهانی وجامعه نخبگانی دنیا به فهم انقلاب مردم ایرانی ناشی از هم سنخی ارزش های انقلاب ایران با باورها وارزو های انهاست اما قدرت وشرایط ظهور در سرزمین های خود ندارند .
امریکا ومتحدانش در این چهل واندی سال برای شکست ویا ضعیف نگه داشتن ایران همه طرحها وترفند ها را بکار گرفتند ودر حوادث اخیر با تمام توان وابزار های رسانه ایی به صحنه امدند که نظم ونظام فکری وسیاسی ملت ایران را به چالش بکشاند ویا در مسیر حرکت به سمت دره قرار دهند .اما ملت تمدن ساز ایران با همان نگرش اسمانی ومهدوی خویش به صحنه آمد ودوباره قدرت خود را به رخ دشمنان کشاند .
امریکا ورژیم صهیونیستی تلاش دارند حرف لرد کرزون انگلیسس را در ایران پیاده کنند.
کرزون در کتاب ایران وقضیه ایران می گوید ما خواهان ایران مستقل اما ضعیف هستیم . قدر مسلم چنین رویکردی را ایرانی پذیرا نیست واگرروزگاری در نظام حکمرانی ،حاکمیت افراد ضعیف وبی دانش وروش ویا با دانش وترسو ومتزلزل را بر سرنوشت خویش شاهد بود جز ضرر چیزی بدست نیاورد . ملت قوی ایران در بیش از ۴ دهه توان واستعداد جلوبرندگی وحل مسئله و زی مستقلانه را به طرز شگفت انگیزی عملیاتی کرد وچشم انواع فتنه ها وترفند ها و طرح های شیطانی غرب را از حدقه در اورد .وبا قدرت زبان وقلم گفتمان انقلاب را درعرصه های علمی بین المللی تبیین کرد .
مظلومیت ملت ایران ناشی از تهاجمات غربی ها وغرب گرایان است اما اقتدار مردم ایران بر امده از جوشش دررونی وجهاد کبیر است که در این چهل واندی سال صورت گرفت .
مظلومیت ملت ایران مبتنی بر این است که تلاش دارد در فردای تمدنی جهانی سهم ایران بیشتر از دیگران باشد واز بازیگران اصلی ساخت تمدن تعالی دهنده وعدالت گستر جهانی بر پایه نگرش های مهدوی باشد واین همان نگره تمدنی است که غرب می کوشد با تمام ظرفیت تمدنی خود در مقابل آن قد علم کند واجازه ندهد ملت ایران پیشران تمدن آینده باشد .
قدرت ملت ایران در این است که به خوبی دریافت با اتکاء به دانش ،قانون واخلاق می تواند هر روز بهتر از دیروز کشورش را در مسبر پیشرفت قرار دهد .وبه درجه ایی از بصیرت سیاسی واعتقادی رسید که در فضای غبار آلود راه مستقیم انقلاب اسلامی را بیابد وبا نور ولایت فقیه ان را منور سازد ودر پرتو وتابش این نور است که راه از چاه تشخیص داده می شود ودشمنان مایوس ودرمانده می گردند .»

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.