1401-03-19 14:11
554
0
80384
مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان:

پایان خرداد آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل/ پرداخت 151 میلیارد به حساب دهیاری ها و شهرداری های گلستان

حاجی مشهدی گفت: پایان خرداد ماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل است.

به گزارش گلستان ما؛ قربان حاجی‌مشهدی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: پایان خرداد ماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل است.

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان ادامه داد: مودیانی که مجموع فروش کالا و خدمات آنها کمتر از 48 میلیاردریال است می توانند از شرایط دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم استفاده کنند و به صورت توافقی مالیات خود را بپردازند.

حاجی مشهدی بیان کرد:  در سال گذشته ۷۵ هزار مورد اظهار مالیاتی مشاغل دریافت کردیم که از سوی مودیان ۴۵ هزار مورد آن به صورت توافقی بوده است.

وی با بیان اینکه 90 درصد مودیان مالیاتی در موعد مقرر نسبت به تسلیم اظهار نامه مالیاتی اقدام می کنند، ابراز داشت: 100 هزار نفر از صاحبان مشاغل در استان باید تا پایان خرداد ماه نسبت به تسلیم اظهار نامه مالیاتی اقدام کنند و تاکنون 12 هزار نفر از صاحبان مشاغل نسبت به این مهم اهتمام داشتند که هشت هزار مورد از این تعداد  به صورت توافقی بوده است.

این مقام مسئول بیان کرد:  با توجه به مشکلات اینترنت و ازدحام مودیان برای مراجعه به سایت مربوطه به منظور تسلیم اظهار مالیاتی توصیه می کنیم مودیان مالیاتی این کار را به روزهای پایانی موکول نکنند.

حاجی مشهدی بیان کرد: 108 درصد مالیات سال گذشته در استان گلستان محقق شده است که هشت درصد رشد نشان می دهد و توانستیم سال گذشته از محل مالیات بر ارزش افزوده ۱۵۱ میلیارد به حساب دهیاری ها و شهرداری های استان قرار دهیم.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون نیز 15 میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده در اختیار دهیاری ها و شهرداری های استان قرار گرفته که 47 درصد آن مربوط به دهیاران و 53 درصد آن مربوط به شهرداری های استان است.

این مقام مسئول ابراز داشت: 85 تا 90 درصد درآمدهای استان مربوط به درآمدهای مالیاتی است و سال گذشته توانستیم یک هزار و 430 میلیارد تومان مالیات وصول کنیم که حدود 400 میلیارد تومان آن مربوط به مالیات بر ارزش افزوده است.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.