1402-07-07 13:35
757
0
86682
رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی:

مسابقات بتن آزمایشگاهی برای حل مسائل تخصصی است

رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مسابقات ملی بتن، آزمایشگاهی برای حل مسائل تخصصی است.

به گزارش گلستان ما به نقل از آنا، حامد حسن‌پور در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین دوره مسابقات ملی بتن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان اظهار کرد: دانشجویان، دانش‌آموزان و پژوهشگران شرکت کننده در این رقابت علمی – تخصصی باید قدر این فرصت را به عنوان یک فرصت و رویداد فناورانه بدانند.

وی بیان کرد: داوران و اساتید حاضر در این دوره از مسابقات ملی بتن، در واقع نخبگانی در این عرصه هستند که اثربخشی محسوسی داشته و دارند.

وی ادامه داد: البته هر چند داشتن استعداد و امکانات و بهره‌گیری هوشمندانه از آنها به عنوان مولفه شناخت نخبه است، اما در ویراستاری معنای جدید نخبه، کسی که اثرگذاری مثبت و موثری در زمینه فعالیت خود در جامعه داشته باشد، نخبه تلقی می‌شود.

رییس باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اصلی‌ترین موضوعی که به عنوان یک فرصت بعد از نخبگی ایجاد می‌شود، ایده‌ها در قالب پروژه و طرح ملی به ظهور و بروز خواهند رسید.

حسن‌پور افزود: شرکت کنندگان در این مسابقه باید یک فرآینده را از ایده تا فناوری مشق کنند که در این مسیر مورد حمایت و پشتیبانی باشگاه قرار خواهند گرفت.

براساس این گزارش بیست و یکمین دوره مسابقات ملی بتن روز پنجشنبه با حضور ۳۰۰ نفر شرکت کننده در قالب ۲۳۰ تیم از ۲۵ استان کشور در ۱۱ محور آغاز شده است و مسابقات یک روزه خواهد بود.

بتن سبک، اسلامپ معین، بتن پرمقاومت، تیر سبک خمشی، بشقاب پرنده بتنی، پایان‌نامه و رساله‌های برتر، چالش‌ها و راه‌حل‌های بتنی، سازه محافظ تخم‌مرغ، هنر- خلاقیت و دست‌سازهای بتنی، طراحی نما با ابتکارات بتنی (ضلع ورودی ساختمان) و نیز مدل‌سازی سازه بتنی (طراحی سازه بیمارستان در مناطق زلزله‌خیز) محورهای اصلی مسابقه است.

کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه دستاوردهای بتنی، مدیریت استاندارد ملی و بتن و نیز ایده‌های بتنی با چاپگرهای سه بعدی بخش‌های جانبی مسابقه در نظر گرفته شده است.

بتن بازیافتی، مبلمان شهری، سقف‌های بتنی، روسازی‌های بتنی، ساختمان‌های سبک، بتن سبز و محیط زیست، مدیریت هزینه و ساخت، کف‌پوش‌ها و جداول بتنی، بتن‌های خود ترمیم شونده، بتن و ساخت و سازهای هوشمند و نیز فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان هم محورهای بخش ایده‌آرا این مسابقه ملی است.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.