1403-02-23 10:06
307
0
89959
فرماندار گرگان:

بیداری غرب نتیجه اسلام سیاسی امام خمینی (ره) است

فرماندار گرگان با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) اسلام سیاسی را احیا کرد، گفت: امام راحل اسلام مذهبی را تبدیل به اسلام سیاسی کرد و امروز ثمرات بیداری اسلامی در جهان دیده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، اسماعیل نادری صبح امروز در جلسه ستاد گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی «ره» که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: هر چه در عمق ابعاد وجودی امام راحل ورود پیدا می‌کنیم می‌بینیم که هنوز هم جای پرداختن به شخصیت بزرگ وجود دارد.

وی افزود: امام اسلام را از اسلام بی‌روح به دین پویا تبدیل کرد و اسلام مذهبی تبدیل به اسلام سیاسی شد، نقش آفرینی امام راحل باعث شده است که اکنون ثمرات اسلام سیاسی را در کل جهان ببینیم.

فرماندار گرگان با اشاره به اینکه هدیه امام راحل به ملت ایران ولایت‌فقیه بود، توضیح داد: انواع و اقسام انقلاب‌های مختلف در کشورهای جهان به وجود آمد اما هیچکدام پایدار نبودند اما انقلاب اسلامی به برکت ولایت فقیه از سختی‌ها و فتنه‌های مختلف عبور کرده و در اوج عزت و اقتدار است.

نادری بر لزوم واکاوی هر چه بیشتر نسل جوان بر روی ابعاد شخصیتی امام راحل تاکید و بیان کرد: هر چه بیشتر به این مهم پرداخته شود دریچه جدیدی به روی افراد باز می‌شود چراکه پیوند امام راحل با مکتب حضرت رسول (ص) و ائمه اطهار بود.

وی با بیان اینکه امروز علم اسلام در واشنگتن و در قلب آمریکا بلند شده است، گفت: اسلامی که امام خمینی (ره) آورد به سراسر دنیا صادر شده است.

فرماندار گرگان با اشاره به اینکه امام تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد، بیان کرد: کسانی که سالها بین حوزه و دانشگاه تبلیغات می‌کردند که دانشگاه محل تضارب افکار و علوم جدید است و در حوزه فقط بحث‌های علوم نظری وجود دارد امام این تهدید را تبدیل به فرصت کرد.

نادری ادامه داد: تقویت وحدت حوزه و دانشگاه نشان داد که ابوعلی سینا اگر در علم موفق بود در طبابت هم حرف برای گفتن داشت.

وی با بیان اینکه قدرت‌های استکباری باید بدانند که انقلاب ما مانند صخره است، گفت: نمی‌توان به انقلاب اسلامی ضربه زد و چیزی از او کاست ما باید این اقتدار و ابهت را حفظ کنیم.

نادری با اشاره به اینکه امید ملت‌های مسلمان به انقلاب و جمهوری اسلامی، به خاطر همین صلابت است، افزود: این‌که در رحلت امام می‌بینیم که ملت‌های تحقیرشده اقصا نقاط جهان، با تمام فشاری که روی آنها وجود دارد، این‌گونه عزاداری می‌کنند و بر سر و سینهٔ خود می‌کوبند، به خاطر این است که عزت و عظمت خودشان را در چهرهٔ آن مرد الهی می‌دیدند.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.