1402-10-25 07:57
338
0
88378
در کارگروه پدافند غیرعامل مطرح شد؛

تبعات غفلت‌های غیر قابل جبران

عضو کارگروه اجتماعی و فرهنگی شورای پدافند غیرعامل گلستان گفت: پدافند غیرعامل، باید در بدنه اجتماعی و فعالان موثر این حوزه، دارای درک و فهم مشترک باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، محمدرضا بهرامی در نشست امروز صبح کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی شورای پدافند غیرعامل استان در استانداری با بیان اینکه فعالیتهای خوبی درحوزه پدافند غیرعامل در استان انجام شده، بر ضرورت تبیین و ایجاد درک مشترک و تعامل هم افزای مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به این حوزه یادآور شد.

عضو کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی شورای پدافند غیرعامل استان افزود: پدافند غیرعامل، ابتدا باید در بین بدنه اجتماعی و فعالان موثر این حوزه، دارای درک و فهم مشترک باشد.

وی تصریح کرد: چنانچه در رسیدن به این فهم مشترک، نتوانیم مقدمات آن را فراهم کنیم و تدابیرمناسب صورت نگیرد،

بی‌شک در معرض آسیب‌ها و تهدیدهایی قرار می‌گیریم که بعضا قابل جبران نیست و این غفلت‌ها، گران تمام خواهد شد.

محمدرضا بهرامی با اشاره به اهمیت گسترش آموزش عمومی و فرهنگ سازی در حوزه پدافند غیر عامل، اظهار داشت: در همین راستا نیاز است که متولیان امر، برگزاری کارگاه‌های توجیهی آموزشی پدافند غیرعامل برای کارشناسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و بهره گیری از ظرفیت رسانه و نیز آشنایی مردم با مفاهیم پدافندی با استفاده از روش‌های نوین را در دستور کار خود قرار دهند.

عضو کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی شورای پدافند غیرعامل استان خاطر نشان کرد: با این اراده و تصمیم درست، خوش بین باشیم که رشد جوانه‌های فهم مشترک و هم‌زبانی و نزدیک شدن دیدگاه‌ها، محقق و افق روشنی را در پیش روی اجرایی‌سازی مفاهیم پدافند غیرعامل در عمیق‌ترین لایه‌های زیرساختی و اجرایی استان نوید خواهد داد.

ایشان افزود: خداوند را سپاسگزاریم که این حوزه تحت تدابیر و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در شرف نهادینه شدن است و کمیته پدافند غیرعامل اداره کل تبلیغات اسلامی استان با هماهنگی و هم افزایی اداره کل پدافند غیرعامل و اداره کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به عنوان دبیر کارگروه، این موضوع را جدی گرفته و با یاریگری شبکه تبلیغی و نخبگان انقلابی و همچنین تولید گسترده محتواهای چند رسانه‌ای توانسته درنهادینه سازی و گفتمان سازی عمومی این سیاستها و پیشبرد اهداف و برنامه‌های متعارف پدافند غیرعامل استان نقش آفرین و کمرهمت بگمارد.

مسئول کمیته پدافند غیرعامل سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان در پایان از مشکلات عمده در خصوص مفاهیم پایه پدافند غیرعامل و فرهنگ سازی را، سوء مدیریت برخی دستگاه‌ها در عدم استفاده بهینه از منابع و اعتبارات، نبود کارشناس و متخصص و نیز عدم وجود راهکارهای مناسب در اجرای مفهوم پدافند غیرعامل دانست.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.