1402-07-13 09:11
956
0
86769
با اجرای قانون شفافیت؛

تبلیغات در انتخابات قانونمند شد

رئيس هيئت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گلستان گفت: برای نخستین‌بار حداکثر هزینه انتخاباتی هر داوطلب انتخابات تعیین می‌شود.

به گزارش گلستان ما، حميدرضا بهمنی‌نژاد امروز در جلسه مشترک رؤسای هيئت‌های نظارت  استان و شهرستان‌ها با فرمانداران و بخشداران که با حضور استاندار گلستان برگزار شد با اشاره به ضرورت اِشراف و آگاهی كامل به قوانين انتخاباتی اظهار کرد: آشنایی كامل با قانون جدید انتخابات و قانون شفافیت و نظارت بر تامین منابع مالی نامزدهای انتخاباتی که برای اولین بار در انتخابات یازدهم اسفند به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد، زمینه انتخاباتی سالم، قانونمند و قوی را فراهم خواهد کرد.

رئیس هییت نظارت بر انتخابات استان تاکید کرد: قانون شفافیت و نظارت بر تامین منابع مالی فعالیت‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی که در سال ۹۸ به تصویب رسیده و در این دوره از انتخابات لازم الاجراست، سهم موثری در توزیع عدالت در زمان تبلیغات انتخابات خواهد داشت.

وی افزود: برابر ماده ۵ قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی، برای نخستین‌بار حداکثر هزینه انتخاباتی هر داوطلب انتخابات، به تناسب پراکندگی جمعیت، محدوده جغرافیای و تعداد کرسی‌های هر حوزه انتخابیه، با پیشنهاد وزارت کشور و تایید هیئت مرکزی نظارت شورای نگهبان تعیین خواهد شد.

بهمنی‌نژاد بیان کرد: از جمله موارد این قانون می‌توان به الزام معرفی نماینده مالی توسط داوطلب، داشتن حساب مشخص برای هزینه‌های تبلیغاتی انتخابات، شفاف‌سازی تمامی منابع مالی و تعیین سقف هزینه‌های تبلیغاتی توسط مراجع ذیصلاح قانونی اشاره کرد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان با اشاره به ماده ۶ قانون شفافیت تامین منابع مالی فعالیت‌های انتخاباتی تصریح کرد: هزینههای انتخاباتی هر داوطلب صرفا شامل مواردی است که در این قانون مشخص شده و سایر هزینه‌ها از جمله ارائه هرگونه کمک و خدمات نقدی و غیر نقدی به افراد توسط نامزد یا از طرف وی ممنوع بوده و در حکم خرید و فروش رای محسوب خواهد شد.

بهمنی‌نژاد در پایان تاکید کرد: عوامل اجرایی عمل به قانون را مبناي كار خود قرار داده و با رعایت اصل بی‌طرفي كامل در انتخابات از هر گونه حاشيه‌سازی و جانبداری از نامزدهای انتخاباتی خودداری كنند تا به فضل الهی انتخاباتی سالم و پرشور را در پایان سال شاهد باشیم.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.