1402-07-04 18:36
291
0
86628
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان مطرح کرد:

جهادگران بهداشت محیط زیر فشار بیماری‌های نوظهور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به تغییر سبک زندگی مردم گفت: جهادگران بهداشت محیط زیر فشار بیماری‌های نوظهور قرار دارند.

به گزارش گلستان ما، سعید گلفیروزی با تبریک روز جهانی بهداشت محیط به فعالان این عرصه اظهار کرد: با تغییر سبک زندگی همچنین تغییر الگوی مصرف و بروز بیماری‌های نوظهور، بار مضاعفی بر دوش جهادگران بهداشت محیط قرار دارد.

وی افزود: دستیابی به شاخص‌های مناسب در ارتقاء بهداشت محیط بدون سخت‌کوشی و زحمات همیشگی این عزیزان در حوزه بهداشت محیط میسر نیست و باید همواره قدردان تلاشگران این عرصه باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان بیان کرد: روز جهانی بهداشت محیط فرصتی است تا از زحمات کسانی که با استفاده از دانش زیست محیطی و بکارگیری اصول مهندسی نقش بسزایی در ارتقاء امر بهداشت و حفظ سلامت افراد جامعه دارند قدردانی کنیم.

گلفیروزی با بیان اینکه نگهداری محیط زیست به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر سلامت جسمی، روانی و اجتماعی افراد موثر است، گفت: تلاشگرانی که با همت والا و تلاش بی‌وقفه خود سختی‌های فراوان این حرفه را به جان خریده و برای توسعه سلامت در جامعه از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند شایسته بهترینها هستند.

مردم مخاطرات بهداشتی را با سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند

مدیر سلامت محیط کار مرکز بهداشت گلستان نیز با تبریک چهارم مهر روز جهانی بهداشت محیط گفت: شعار جهانی امسال «آمادگی برای محافظت از سلامت مردم، در هر مکان و در هر روز» نامگذاری شده است تا نسبت به ارتقاء سلامت مردم توجه بیشتری شود.

ناصری با تاکید بر اینکه باید از تحمیل هزینه‌های گزاف ناشی از بار بیماری‌های محیط در نظام سلامت جلوگیری شود، افزود: اگر مردم سفیران سلامت باشند مشکلات حوزه بهداشت و درمان کاهش پیدا می‌کند.

وی از مردم خواست برای جلوگیری از مخاطرات بهداشتی؛ موارد مختلف که سلامت جامعه را تهدید می‌کند از طریق سامانه ۱۹۰ گزارش دهند تا در اسرع وقت پیگیری و رسیدگی شود.

انتهای پیام

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.