1403-07-15 06:46
54
0
91645
مشکلات مردم روی میز مسئولان است؛

داغ کم‌آبی در «گلیداغ»

هشت سال از قدمت شهر شدن گلیداغ از توابع شهرستان مراوه‌تپه می‌گذرد اما داغ کم‌آبی و تشنگی همچنان بر دل مردم این شهر مانده است و در تابستان و زمستان از وجود این مشکلات رنج می‌برند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، شهر گلیداغ از توابع شهرستان مراوه‌تپه یکی از شهرهای زیبا در ارتفاعات کوه‌ها قرار دارد و مردم خونگرم این شهر مدتی است از مشکلات کم‌آبی رنج می‌برند.

*مسئولان برای رفع محرومیت‌های گلیداغ پای کار بیایند

یکی از اهالی گلیداغ در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» در خصوص مشکلات آبی این شهر گفت: متاسفانه در این‌جا مشکلات قطعی آب باعث گرفتاری مردم شده و حدود پنج الی ۶ سالی است که مسئولان متولی اقدام به لوله‌کشی آب کردند اما از این لوله‌ها قطره‌ای آب بیرون نمی‌آید.  

مراد حسنی ادامه می‌دهد: زمستان و تابستان در این‌جا ما مشکل آب داریم و مجبور هستیم برای تامین آب، تانکر کرایه کنیم و۵۰۰ هزار تومان برای نیاز آبی هزینه بدهیم.

این شهروند گلیداغ از محرومیت‌های شهرش گلایه دارد و از مسئولان می‌خواهد که نگاه ویژه برای رفع محرومیت‌های این منطقه داشته باشند، چرا باید یکی از شهرهای زیبای شرق استان گلستان از محرومیت رنج ببرد.

این شهروند ادامه می‌دهد: از مسئولان تقاضا دارم حالا که نسبت به لوله‌کشی آب در این شهر اقدام کردند و بابت آن هزینه‌های زیادی انجام دادند کاری کنند که آب شرب مورد استفاده در اختیار مردم قرار بگیرد.  

* تامین آب شرب از طریق ۶ دهنه چشمه انجام می‌شود

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان در خصوص وضعیت آب شرب منطقه گلیداغ گفت: این شهر جمعیتی بالغ بر ۲ هزار نفر دارد و نیاز آبی شهر نیز هفت لیتر بر ثانیه است.

سید مهدی آل‌حسینی با اشاره به اینکه که تامین آب این شهر از طریق ۶ دهنه چشمه انجام می‌شود، توضیح داد: این شش دهنه چشمه حدود چهار لیتر بر ثانیه آبدهی دارند.

وی ادامه داد: در فصل گرما که آب کاهش پیدا می‌کند این شهر دچار کمبود آب و گاهاً قطعی آب می‌شود، این شهر نیاز به جبران کمبود آب سه لیتر بر ثانیه دارد.

* حفر یک دهنه حلقه چاه دهان‌گشاد برای حل کم‌آبی

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان بیان کرد: برای رفع این مسئله شرکت آبفا اقدام به حفر یک دهنه حلقه چاه دهان‌گشاد به عمق ۱۵ متر با آبدهی چهار لیتر بر ثانیه کرد که با وارد مدار شدن این چاه مشکل کمبود آب شرب برطرف می‌شود.

آل‌حسینی گفت: میزان نیاز آبی شهر هفت لیتر بر ثانیه است که با مجموع دبی چشمه‌ها و چاه حفر شده در مجموع هشت لیتر بر ثانیه می‌شود و نیاز شهر را جوابگو خواهد بود.

وی با بیان اینکه چاه نیاز به یک‌هزار و ۳۰۰ متر خط انتقال دارد، افزود: تشریفات انتخاب پیمانکار در حال انجام است تا به زودی عملیات اجرایی آن شروع شود.  

* آبفا جوابگوی نیازهای غیر استاندارد مشترکان نیست

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان بیان کرد: چاه حفاری شده نیاز به خط برق دارد که با انجام آن بهره‌برداری از چاه صورت می‌گیرد.

آل‌حسینی گفت: در حال حاضر آبرسانی به شهر به دلیل کمبودی که وجود دارد از طریق تانکر سیار انجام می‌شود که روزانه در سه مرحله با تانکر سیار آبرسانی از شهرستان مراوه به گلیداغ صورت می‌گیرد، ان‌شاءالله با وارد مدار کردن چاه حفر شده مشکل مردم به زودی برطرف می‌شود. تمام تلاش ما این است تا پایان سال جاری نسبت به اجرای کامل آن اقدام کنیم.

وی رعایت الگوی مصرف آب را موضوعی مهم خواند و بیان کرد: هر چقدر آب به شهرها تزریق کنیم اما الگوی مصرف رعایت نشود متاسفانه شرکت آبفا جوابگوی نیازهای غیر استاندارد مشترکان نخواهد بود.

حسینی گفت: آب شرب نباید برای مصارف غیر شرب استفاده شود، آبیاری صیفی‌جات و باغات و آب دام‌ها نباید از آب آشامیدنی انجام شود تا بتوانیم آبرسانی پایداری داشته باشیم.  

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.