1403-04-08 02:32
166
0
90522
اشتیاق گرگانی‌ها پای صندوق‌های رای؛

نبض انتخابات در پایتخت اقوام تندتر شد

هفت ساعت از فرآیند چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان گلستان گذشت، نبض انتخابات در پایتخت اقوام تندتر شد و اشتیاق گرگانی‌ها پای صندوق‌های رأی دیدنی است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، سمیرا رجبی- با شروع انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری هشتم تیر موعد چهاردهمین دوره انتخابات شد و مردم ولایتمدار و شهیدپرور گرگان، همانند ادوار گذشته با خلق حماسه‌ای بزرگ وارد عرصه سیاسی انتخابات شدند.  

استان گلستان دارای یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۷۳۵ نفر واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند که از این تعداد ۹ هزار و ۶۴۳ نفر برای اولین بار اثرگذاری در تعیین سرنوشت کشور را با شرکت در انتخابات تجربه می‌کنند.

هزار و ۵۱۵ صندوق، آرای هم استانی‌ها را جمع‌آوری می‌کند که از این تعداد هزار و ۲۱۲ شعبه ثابت و ۳۰۳ شعبه سیار است. ۶ هزار ناظر باتجربه و آموزش‌دیده در شعب اخذ رأی گلستان بر فرایند انتخابات نظارت می‌کنند.

به گفته رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گلستان بیش از ۵ هزار ناظر انتخاباتی در این استان وظیفه صیانت از آرای مردم را برعهده دارند.

برای تهیه گزارش به مسجد جامع شهرستان گرگان رفتیم و مردم قبل از آغاز رای‌گیری در صف انتخابات ایستاده بودند در میان این جمعیت از دیدن پیرمردان و پیرزنان عصا به دست که حتی توان راه رفتن نداشتند اما خودشان را به صندوق رای رساندند تا در سرنوشت کشورشان سهیم باشند تا پیرمردی که با پای آسیب دیده و عصازنان خود را به مسجد جامع رسانده بود تا تکلیفش را انجام دهد، بسیار دیدنی بود.  

در میان صفوف طولانی انتخابات آنچه که نظرم را به خود جلب کرد حضور خانوادگی باانگیزه اهل نیشابور بود که همگی برای رای دادن در نخستین ساعات رای‌گیری در مسجد جامع شهرستان گرگان حاضر شدند.  

این بانوی اهل نیشابور که گرگان را برای گذران تعطیلات انتخاب کرده بود، گفت: ما برای مسافرت به گلستان سفر کردیم و امروز که روز انتخابات هست به عشق رهبرم در انتخابات شرکت کردیم تا بگوییم رهبرمان را دوست داریم و پشت این حکیم فرزانه با قدرت ایستادیم.  

وی با بیان اینکه برای داشتن ایران قوی باید حضور پرشوری در انتخابات داشته باشیم، ادامه داد: دوست دارم کسی انتخاب شود که راه شهیدجمهورمان را ادامه دهد.

یک شهروند گرگانی در حالی که پرچم مقدس ایران را تن‌پوش خود کرده بود و مشغول شکلات پخش کردن بین مردم بود در گفتگو با خبرنگار گلستان ما ابراز کرد: به نیت شهیدجمهورمان در انتخابات شرکت کردم و امیدوارم با انتخاب فرد اصلح کام همه ملت ایران همچون شکلاتی که در دستان من است، شیرین شود.

مردم از هر قشر و جایگاهی و با هر گرایش فکری سیاسی برای شکوه و اقتدار ایران در انتخابات شرکت کردند امیدواریم از دل این صندوقهای رای نام کاندیدایی بیرون آید که به فرموده حضرت آقا کارآمد، پویا، آگاه و خستگی‌ناپذیر و معتقد به مبانی انقلاب اسلامی باشد و پیشرفت کشور را به غربی‌ها گره نزند و همانند شهیدجمهورمان با تکیه به ظرفیت و توان داخلی کار را جلو ببرد.
انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.