1403-04-14 12:23
177
0
90584
رئیس ستاد انتخابات گلستان:

نقطه‌های کور برای اخذ رای در گلستان وجود ندارد

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان با اشاره به اینکه گلستان جزو استان‌های برتر در فناوری ارتباطات است، گفت: نقطه‌های کور در استان گلستان برای اخذ رای در انتخابات وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، سیدعلی مهاجر ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون آخرین وضعیت آمادگیس گلستان برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: تعرفه‌های اخذ رای به اندازه کافی به استان گلستان ارسال شده است و گلستان آمادگی کامل برای برگزاری دومین مرحله انتخابات ریاست‌جمهوری را دارد.

وی سلامت، امنیت انتخابات و صیانت از آرای مردم را مهمترین رسالت متولیان برگزاری انتخابات خواند و افزود: یک‌هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای در گلستان تدارک دیده شده است تا آرای مردم را در روز جمعه اخذ کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان با تاکید بر اینکه در اجرای قانون، سیاه و سفید وجود ندارد همه در برابر قانون برابر هستند، گفت: در اجرای قانون با کسی تعارف نداریم، رسانه‌ها هر جایی تخلف مشاهده کردند با ارائه مستندات به مسئولان گوشزد کنند و بدانند همه موارد بررسی می‌شود.

مهاجر با اشاره به تعبیه ۶۷۳ شعبه اخذ رای شهری و ۸۴۲ شعبه روستایی در گلستان بیان کرد: انتخابات در استان گلستان به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود و یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۲۱۳ نفر واجد شرایط رای هستند و ۹ هزار و ۶۴۳ رای اولی در استان گلستان داریم که در جشن تکلیف سیاسی انتخابات پای صندوق‌های رای می‌توانند حاضر شوند.

وی گفت: ۳۵۱ عضو حقیقی و حقوقی در فرآیند برگزاری انتخابات در استان فعالیت دارند که از این تعداد ۲۱۶ عضو حقیقی و ۱۳۵ عضو حقوقی هستند که در ۲۷ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی حضور دارند.

رئیس ستاد انتخابات گلستان؛ شمار عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی، قضایی و بازرسی در انتخابات را ۲۴ هزار اعلام کرد و گفت: در مرحله نخست انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ۱۳ درصد گلستانی‌ها با شناسنامه و ۷۷ درصد با کارت رای دادند.

مهاجر از کشیک فعال ثبت احوال در روز انتخابات خبر داد و ابراز کرد: کسانی که اسناد هویتی آنها مفقود شده است از طریق برگه رسمی موقت می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه گلستان جزو استان‌های برتر در فناوری ارتباطات است، گفت: نقطه‌های کور در استان گلستان برای اخذ رای در انتخابات وجود ندارد استان گلستان هوشمندسازی شده و در بستر فیبر نوری قرار دارد شعبات نیز دچار مشکل آنت‌دهی در دور نخست انتخابات نشدند.

رئیس ستاد انتخابات گلستان از تشکیک برخی افراد نسبت به سلامت انتخابات هشدار داد و تصریح کرد: همه این اطمینان خاطر را داشته باشند که سلامت انتخابات به طور کامل مورد توجه است ظابطان دانتخابات، مجموعه بازرسی و محافظان صندوق، نمایندگان نامزدهای ریاست‌جمهوری همه پای صندوق‌های رای حضور دارند و جای هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد.

مهاجر با اشاره به اینکه اصحاب رسانه جزو ارکان انتخابات هستند، گفت: بستر حضور اصحاب رسانه برای پرشور کردن انتخابات فراهم است و نمایندگان فرماندار نباید از حضور خبرنگاران و عکاسانی که مجوز تردد در شعب را دارند خودداری کنند.

وی تاکید کرد: همگان باید خود را ملزم به قانون و اخلاق بدانند هر کسی که با رای مردم رئیس‌جمهور شود باید احترام بگذاریم جوری نباشد که رقابت‌ها به اختلافات تبدیل شود.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.