1403-04-08 09:38
170
0
90512
رئیس ستاد انتخابات گلستان خبر داد:

پیش‌بینی نرخ مشارکت ۶۰ درصدی در انتخابات گلستان

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: نرخ مشارکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بین ۵۵ تا ۶۰ درصد در استان گلستان پیش‌بینی می‌شود و استان گلستان جزو استان‌های پیشرو خواهد بود.

 سیدعلی مهاجر امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما اظهار کرد: ۹۶۰ نماینده از چهار نامزد ریاست‌جمهوری در شعبات اخذ رای حاضر و ناظر بر فرایند انتخابات هستند که نوید سلامت انتخابات است، یکی از نامزدها که خود را از قبل پیروز انتخابات اعلام کرده بود بیشترین تعداد نماینده را در شعب اخذ رای آورده است.

وی افزود: نرخ مشارکت بین ۵۵ تا ۶۰ درصد پیش‌بینی می‌شود و استان گلستان جزو استان‌های پیشرو خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان توضیح داد: با توجه به محدودیت‌های کشور عربستان، ۵ هزار و ۱۲۶ نفر از حجاج واجد شرایط رای گلستانی امکان رای دادن در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری را ندارند.

مهاجر بیان کرد: ۲۷۳ خبرنگار و عکاس در استان گلستان خبرهای انتخابات را در استان گلستان پوشش می‌دهند.

یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۷۳۵ گلستانی واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند که از این ۹ هزار و ۶۴۳ نفر برای اولین بار اثرگذاری در تعیین سرنوشت کشور را با شرکت در انتخابات تجربه می‌کنند.

هزار و ۵۱۵ صندوق، آرای هم استانی‌ها را جمع‌آوری می‌کند که از این تعداد هزار و ۲۱۲ شعبه ثابت و ۳۰۳ شعبه سیار است. ۶ هزار ناظر باتجربه و آموزش‌دیده در شعب اخذ رأی گلستان بر فرایند انتخابات نظارت می‌کنند.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رییسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور فردا (جمعه) هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

با انصراف زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی؛ «سعید جلیلی»، «محمد باقر قالیباف»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.