1402-12-11 13:27
389
0
88984
مدیرکل سیاسی استانداری گلستان:

گلستان پیشتاز در راه‌اندازی شعبات رای‌گیری در کشور شد/ بیش از ۲۱۶ هزار تعرفه مصرف شد

مدیرکل سیاسی و انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گلستان گفت: استان گلستان در راه‌اندازی شعبات رای‌گیری توانست در جایگاه برتر در سطح کشور بدرخشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، هادی احمدی ظهر امروز در ستاد خبری انتخابات استان گلستان اظهار کرد: رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت از مولفه‌های اولویت‌دار در اجرای فرآیند برگزاری انتخابات در استان گلستان بوده است و تلاش و همدلی عوامل برگزارکننده باعث شد استان گلستان در راه‌اندازی شعبات رای‌گیری در جایگاه برتر در سطح کشور بدرخشد.

وی با اشاره به اینکه رای‌دهندگان با اسناد هویتی به شعبات اخذ رای مراجعه کنند، افزود: در سنوات قبل رای‌دهندگان باید حتما شناسنامه خود را برای رای‌گیری ارائه می‌کردند اما در این دوره سایر اسناد هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، گواهینامه رانندگی و گذرنامه که مورد تائید مراجع ذی صلاح است افراد واجد شرایط می‌توانند به مراکز رای‌گیری مراجعه و رای خود را به صندوق بیندازند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گلستان گفت: تک تعرفه‌ای شدن از تفاوت‌های این دوره از انتخابات است ولی صندوق‌ها مجزاست که مزایای خوبی در زمینه هزینه‌ها و وقت مردم دارد یکی از وجوه تمایز انتخابات قانون شفافیت مالی نامزدها است که نامزدها باید حسابی را افتتاح و شفافیت مالی را اعلام و ثبت می‌کردند.

احمدی بیان کرد: راه‌اندازی ستاد مجازی در فضای محازی از دیگر تفاوت‌های این دوره از انتخابات بود، این دوره قانونگذار امکانات دولتی به نامزدها را مجوز داد و نامزدها توانستند از سالن ادارات و اماکن دولتی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه یکهزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای در استان گلستان به صورت آنلاین فرآیند انتخابات را آغاز کردند، گفت: تا این لحظه مینودشت با ۱۸٫۴۹ درصد، کردکوی ۱۷٫۴۳ درصد، علی‌آباد ۱۶٫۶۸، رامیان و آزادشهر ۱۴٫۳۱، گرگان و آق‌قلا ۱۳٫۸۶، گنبدکاووس ۱۲٫۹ درصد به ترتیب بیشترین میزان مشارکت را در سطح استان داشتند.

احمدی افزود: تا ساعت ۱۳ امروز ۲۱۶ هزار و ۲۹۱ تعرفه در استان گلستان مصرف شد و میزان مشارکت ۱۵ درصد محقق شده است، ارامنه هم هفت رای تعرفه مصرفی داشتند.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.