1402-09-06 09:58
630
0
87626
مدیرکل گمرکات گلستان خبر داد:

افزایش ۴۲ درصدی ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی گلستان

مدیرکل گمرکات گلستان از افزایش ۴۲ درصدی ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی از این استان از ابتدای امسال تا پایان آبان در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» به نقل از صدا و سیما، شهریار شهریاری گفت: در این مدت بیش از ۳۵۲ هزار و ۳۸۸ تُن انواع کالای غیرنفتی از مبادی گمرکی استان، در مجموع به ارزش ۲۰۰ میلیون و ۷۳۱ هزار دلار صادر شد.

وی ادامه داد: صادرات استان به لحاظ وزنی نیز امسال ۴۸ درصد بیشتر از دوره مشابه پارسال شده است.

شهریاری افزود: پلی‌استایرن، تخم‌مرغ، پنیر، انواع لوله پروفیل و آهنی، خوراک آماده آبزیان، ورق نئوپان، یُد، خرما، پسته فندقی و طاقه نایلون، عمده کالاهای صادراتی استان بوده است.

 وی، مقصد کالاهای صادراتی استان را ترکمنستان، عراق، قزاقستان، پاکستان، ازبکستان، بلغارستان، رومانی، ارمنستان، روسیه، افغانستان، قرقیزستان، لهستان، ترکیه، تاجیکستان، گرجستان، هند، آذربایجان، امارات، یونان، قطر، قبرس، عمان، بلاروس، بحرین و کویت اعلام کرد.

 مدیرکل گمرکات گلستان به حجم کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان در این مدت نیز اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۱ هزار و ۷۴۳ تُن انواع کالا به ارزش ۱۰۳ میلیون و ۸۱۱ هزار دلار از طریق گمرک مرزی اینچه‌برون وارد استان شد که به لحاظ وزنی ۱۷۲ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۲۰۲ درصد بیشتر از دوره مشابه پارسال بوده است.

 شهریاری، روغن خام سویا، فوتس اویل، بخشی از تجهیزات خط تولید پلیمر اسیون، استیرن، سدیم سولفات، دیزل‌ژنراتور، پارچه و الیاف پنبه را عمده کالاهای وارداتی به گلستان برشمرد و افزود: این کالاها از ۲۲ کشور که چین در صدر آن قرار دارد، وارد کشور شده است.

 شهریاری همچنین گفت: در این مدت، یک هزار و ۷۹۷ فقره اظهارنامه به وزن تقریبی ۳۶ هزار تُن انواع کالا به ارزش تقریبی ۲۱۰ میلیون و ۸۴۰ هزار دلار از گمرک اینچه‌برون با عنوان ترانزیت خارجی انجام شد که از نظر وزنی ۵۵ درصد و از لحاظ ارزش دلاری ۸۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال، رشد داشته است.

 وی، درآمد وصولی گمرکات گلستان در مدت را با ۱۸۰ درصد افزایش، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.