1402-08-20 12:22
3188
1
87391
رئیس خانه صنعت و معدن گلستان:

گلستان به استان ایده‌ها تبدیل شده است

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان گفت: دولتمردان با بخش‌های خصوصی فاصله زیادی دارند و استان ما به محلی برای آزمایش ایده‌ها تبدیل شده است.

رمضان بهرامی با حضور در تحریریه «گلستان ما» به دغدغه‌های حوزه اقتصادی استان گلستان اشاره کرد و به سؤالات خبرنگاران این مجموعه پاسخ داد.

 درخواست رئیس خانه صنعت و معدن گلستان این بود که مسئولان از ظرفیت‌های بخش خصوصی به‌عنوان بازوان مشورتی به‌درستی استفاده کنند تا بتوانند مشکلات اقتصادی احصاء شده را پشت سر بگذارند و فاصله بین بخش خصوصی و دولت را کاهش دهند.

 بهرامی گفت: گلستان از نظر اقتصادی خیلی ضعیف است و این نشان‌دهنده آن است که یا نتوانستیم کاری انجام دهیم و یا آنکه اقدامات ما اثربخش نیست.

 وی بیان کرد: مدیری بیان می‌کند رتبه نخست و دوم در بخش‌های اقتصادی مثل اشتغال و سرمایه‌گذاری در کشور هستیم تصورشان این است که فعالان اقتصادی به استان‌های دیگر سفر نمی‌کنند، استان‌های کشور در دست پیشرفت و توسعه هستند، برای مثال در یزد اگر روزی ۶۰ کارخانه کاشی و سرامیک داشتیم امروز به ۱۵۰ کارخانه رسیده است و در مسیر اقتصادی خود روند روبه‌رشدی دارند.

 این مقام مسئول ابراز داشت: در حوزه صنعت ما در طول ۱۲ سال نتوانستیم از یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی پیش برویم و اگر رتبه خوبی در کشور داریم چرا بستر اقتصادی ما پاسخگوی نیاز اشتغال نیست و مشکل در حوزه سرمایه در گردش داریم.

 رئیس خانه صنعت و معدن گلستان متذکر شد: نباید راجع به چیزهایی که در این استان نداریم بحث و تقابل کنیم و باید هم‌افزایی و به‌دوراز گرایش فکری با حضور همه تشکل‌های صنفی برگزار شود تا بتوانیم راهکاری برای توسعه استان پیدا کنیم.

 بهرامی تأکید کرد: در بخش خصوصی نیز شاهد آن هستیم هم صدایی وجود ندارد و گاهی منافع خصوصی به منافع جمعی اثر می‌گذارد و باید حاکمیت یک سند بالادستی برای خود تهیه کند و بیان کند از بخش خصوصی چه انتظاری دارد و فقدان آن را در استان شاهد هستیم.

 وی افزود: دولتمردان با بخش‌های خصوصی فاصله زیادی دارند و استان ما به محلی برای آزمایش ایده‌ها شده است و روزی بیان می‌شد که بندر خشک و شهرک متالوژی به وجود می‌آوریم و این استان محل ایده‌ها شده است.

 رئیس خانه صنعت و معدن گلستان ابراز داشت: هنوز نتوانستیم ارزش‌افزوده را از طریق صنایع تبدیلی به وجود بیاوریم و ما حب و بغض و کینه‌ای نسبت به کسی نداریم و دغدغه ما این است که بتوانیم استان را به توسعه برسانیم.

 بهرامی یادآور شد: در ترکیب وزرای دولت رئیسی ترکیبی فنی و کارآمدی در وزارتخانه مربوطه نمی‌بینیم در دولت روحانی نیز این‌گونه بود در بسیاری از کشورها موافق‌ترین کشاورز را به‌عنوان وزیر کشاورزی مطرح می‌کنند؛ اما در کشور ما این‌گونه نیست و وزیر ما باید قدرتمند باشد؛ ولی حتی توان اخراج یک کارمند متخلف را ندارند در استان ما نیز این‌گونه است و مدیران ما به جایی اینکه بتوانند به دلیل ساختارها به مدیر التماسی تبدیل شدند و ابزاری برای تحقق مصوبات ندارند.

 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.