1400-08-12 21:19
538
0
76865
سخنگوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه:

ندای «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» در آستانه 13 آبان رساتر شد

سخنگوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه 13 آبان به‌ حق روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده‌ است، گفت: با اقدام بموقع سبرپوشان سپاه عملیات دزدی سرقت نفت ایران توسط آمریکا ناکام ماند تا ندای «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» در آستانه 13 آبان رساتر شود.

به گزارش گلستان ما، حجت‌الاسلام علی نوری امشب در یادواره شهدای دانش آموز استان گلستان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید فهمیده اظهار کرد: دشمنان احمق آفریده شده‌اند و حماقت آن‌ها درست در شبی که ملت ایران مهیای 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است دوباره صدای مرگ‌بر آمریکا را بلند می‌کنیم و این فرمایش امام راحل که فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند بعد از چهل سال امروز دوباره تفسیر شد.

وی زبونی آمریکا در آبهای نیلگون خلیج فارس را یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران دانست و افزود: برای آمریکایی‌ها هیچ زبونی بدتر از این نمی‌شود که در آستانه 13 آبان طعم حقارت را بچشند و این یک جشن برای انقلاب اسلامی ایران است.

سخنگوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با اشاره به بزرگداشت 13 آبان و اینکه الگوی شهدای دانش‌آموز قاسم بن الحسن (ع) بوده است، بیان کرد: وقتی قاسم بن الحسن اذن میدان گرفت امام حسین علیه‌السلام از او سوال کرد که مرگ در نظر تو چگونه است و او فرمود احلی من العسل، این چشم‌انداز ایمانی و عقیدتی را قاسم بن الحسن برای تمام نوجوانان در تمام طول تاریخ مشخص کرد.

نوری ادامه داد: دانش‌آموز اسلامی، مجاهد و آزادیخواه این پیام را دریافت کرد که در برابر ظلم کوتاه نمی‌آید، برخلاف نگاه غلط و بعضاً رایج در مورد جوان و نوجوان ایران اسلامی که در دستگاه تعلیم‌وتربیت، خانواده، رسانه، سیما، سینما، داستان‌نویسی و ... هر کدام از این‌ها که نگاه می‌کنیم نوجوان و جوان ما را تفسیر غلط و ناقص می‌کنند تا او را از فضای حقیقت، واقعیت و مردانگی فاصله داده و این‌گونه او را تعریف کنند.

وی ارتکاب اشتباه را به جوانی منتسب کردن یک اشتباه دیگر است، ابراز کرد: برخی اوقات می‌بینیم که خطا و اشتباه، ناکامی و  نابلدی را با حقیقت نوجوان و جوان گره می‌زنند که این کار غلطی است، حقیقت این است که نوجوان ما می‌تواند تحول‌آفرین باشد.

سخنگوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اظهار کرد: وقتی نگاه به روایات و سیره اهل‌بیت می‌کنیم سفارش‌شده که باید به جوان و نوجوان توجه شود، جوانان سرعت گیرنده نسبت به کار خیر هستند.

نوری با اشاره به اینکه جان عزیزترین هدیه الهی برای هر انسان است، افزود: این‌که کسی بخواهد از جان خودش بگذرد در دنیایی که بی‌اخلاقی، نامردی و عدم فتوت دیده می‌شود نوعی مردانگی است، 36 هزار دانش‌آموز 10 الی 16 ساله در راه مجاهدت از کشور به مقام شهادت رسیدند، آنها در راه تبعیت و ولایت‌پذیری نوجوانان انقلاب اسلامی پیشگام هستند.

وی خطاب به نوجوانان دانش آموز گفت: یاد شهید حسین فهمیده شاید یک داستان باشد، یک برنامه و فیلم سینمایی باشد چراکه حرف از سال 1358 و 40 سال گذشته ‌است، اما دانش‌آموزان ما امروز در آبان‌ماه سال 1400 در چهلم شهادت یک دانش‌آموز به نام شهید علی لندی قرار دارند، بعد از 40 سال دوباره مجاهدت یک دانش‌آموز هویدا می‌شود آن‌هم در برهه‌ای که هجمه فرهنگی، سیاسی، ‌اقتصادی، دشمنی‌های آمریکا و غرب دست ‌به ‌دست هم داده‌اند که اتفاقاتی رقم بزنند و در هشت سال گذشته ناامیدی و یأس را در جامعه پمپاژ کردند.

سخنگوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ادامه داد: در یک فضای خسته و ناامیدکننده که همه فکر میکردند مردانگی از بین رفته و جامعه ناامن شده، یک دانش آموز حرکتی را رقم زد که همه اقوام و مذاهب او را تقدیس کردند.

نوری بیان کرد: لندی سوخت اما انسانیت، فتوت، جوانمردی و شجاعت حسین فهمیده دوباره تفسیر شد، شهادت علی لندی به ما فهماند که نباید نوجوانان را دست کم بگیریم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.