1400-06-04 02:31
1483
2
75892
عضو شورای شهر قرق در گفت و گو با گلستان ما؛

شورا باید به دنبال ایجاد وحدت باشد / علت تغییر شهردار قرق برای من مشخص نیست

صابر کول میر پور‌ گفت: چنانچه شوراها بدون توجه نگاه منفعت طلبانه به وظیفه نظارتی نه اجرایی عمل کند و خود را فقط ناظر بداند و افق و همدلی شورا نقش خود را به بهترین نحو اجرا خواهند کرد.

به گزارش گلستان ما،  ششمین دوره شوراهای شهر و روستا به تازگی فعالیت خود را آغاز کردند،   نهادی که در سال ۷۶ طبق قانون اساسی و بر اساس خواست مردم احیا شد و فراز و فرودهای زیادی نیز تا به امروز داشت.

در همین رابطه سراغ یکی از اعضای شورای شهر که سابقه ۳ دوره نمایندگی مردم شهر قرق را داردرفتیم تا نظرات او را جویا شویم.

سوال : ابتدا خودتان را معرفی کنید؟

با سلام،  اینجانب صابر کول میر پور دارای مدرک کارشناسی و سابقه حضور در سه دوره چهارم ، پنجم و ششم  شورای اسلامی شهر قرق را دارم،  همچنین از روحیه پرسش‌گری و مطالبه گری سایت وزین گلستان ما تشکر می کنم.

سوال : چطور شد که تصمیم گرفتید عضو شورا شوید؟

بعنوان یک فرد از جامعه با حس مسولیت پذیری و نگاه مسئولانه با درنظر گرفتن احوالات جامعه و به طبع آن  فارع از هر نوع  نگاه  حزبی و روحیه و شور  جوانی و باهدف اینکه جوانان بعنوان قشر عظیم جامعه اند باید در تحول روستا نقش آفرینی نمایند ، احساس تکلیف کردم.

 در مرحله اول با مشورت معتمدین پا به عرصه انتخابات گذاشتم و در عین گمنامی با حمایت اقشار و اقوام مختلف بعنوان منتخب برگزیده شدم .

 با پیگیریها و حمایت مردم، به لطف خدا  یک سال پایانی  دوره چهارم روستا قرق به شهر قرق تبدیل شد و انگیزه ای شد به جهت توسعه شهر جدید و نو پا  و ریل گذاری مناسب شهر قرق مجددا پا به عرصه انتخابات  مرحله پنجم گذاشتم  و حمایت مردم عزیز بعنوان منتخب وارد شورا شدم.

به اذعان همگان با تلاش، پیگیری، همدلی، همه اعضا  اتفاق مناسب رویداد و به جهت اینکه برخی پروژه مد نظر تا کنون عملیاتی نشده و با تجربه افزوده شده قصد پیگیری آنچه به زمين مانده را داشتم پا به عرصه انتخاب قدم نهادم تا بتوانیم اقدامات موثری را به منصه ظهور برسانیم و جایگاه قرق به آنچه لایق اش نزدیک گردد.

سوال : آیا شوراهای تا بحال آنچه که نقششان بوده را ايفا کرده اند؟

در دین مبین اسلام به شوراها و اهمیت آن توجه شده و در قانون اساسی هم آمده لذا کشمکش ها و تضاد آرا با هدف خدمت رسانی واقعی و نوکری مردم باشد و نتیجه ای به نفع مردم شود قطعا مفید فایده است.

 چنانچه شوراها  بدون توجه نگاه منفعت طلبانه به وظیفه نظارتی نه اجرایی عمل کند و خود را فقط ناظر بداند و افق و همدلی شورا نقش خود را به بهترین نحو اجرا خواهند کرد.

 بعضا در برخی شوراها عملکرد نامطلوب می بینیم اما قریب به اتفاق شوراها عملکرد متوسط و رو به بالایی داشته اند .

الان حدود 1230 شهر وجود دارد در مقایسه با سایر دستگاه‌ها  که بعنوان نهاد اجتماعی در تصمیم گیری و تصمیم سازی موفق عمل کرده اند موفقیت یا عدم موفقیت بسته به خواست شورا دارد که بدنبال چه هدفی پا به این عرصه گذاشته اند

عملکرد شهردار قرق را چگونه ارزیابی کردید؟

به نظر قریب به اتفاق شهروندان و مناطق پیرامون شهر و حتی استان ایشان با عملکرد جهادی خدمات زیادی ارائه نمودند که رضایت مندی بسیاری بدنبال داشت و عملکرد ایشان نه تنها از نظر حقیر بلکه ازنظر آگاهان به مدیریت شهری و کارشناسان خبره و مسولین مربوطه استان عملکرد عالی داشته اند، علت تغییر برای حقیر هنوز مشخص نیست.

شورای قرق چه اقداماتی انجام داده و برنامه آینده آن چیست؟

 اقدامات حقیر به اتفاق سایر همکاران کمک به وحدت اقوام شهر و کم کردن فاصله قوم گرایی و تعصبات قومی ، انتخاب شهردار آشنا به مباحث شهری ، پیگیری ارتقا و تبدیل روستا  به شهر ، نظارت مستمر به عملکرد شهرداری باستناد قانون و وظیفه مندی، کمک به تسهیل گیری وشفافیت در کلیه  مباحث فنی، مالی، اجرایی قرار دادها و ارائه بیلان کاری هر شش ماه یکبار ، اقدامات عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی بسیار در شهر را شهرداری با نظارت شورا انجام داده که در صورت نیاز پاور پینت آن نیز آماده ارائه است.

در پایان از مردم خوب شهر قرق ، سایر اعضای شورای شهر و شهردار انقلابی شهر قرق جناب آقای مهندس امینی تشکر می کنم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.