1401-02-29 13:20
383
0
80070
رئیس شورای عالی استان های کشور:

مدل انتخابات و هئیت نظارت شوراها نیاز به بازنگری جدی دارد

سروری گفت: باید هئیت نظارت مستقلی برای شوراها در نظر بگیریم و مدل انتخابات و هئیت نظارت شوراها نیاز به بازنگری جدی دارد.

به گزارش گلستان ما؛ پرویز سروری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با اشاره به اجلاس روسای شوراهای اسلامی استان های کشور  اظهار کرد: نگاه ما این بود که با اعضای شوراها گفتگو کنیم و انتقادات به ما منتقل شود تا بتوانیم به عنوان نمایندگان شورای عالی در مسیر مطالبات شوراها عمل کنیم.

رئیس شورای عالی استان های کشور ادامه داد: در این اجلاس استاندار گلستان پذیرفتند که برای مدیریت یکپارچه یکی از شهرهای استان به عنوان پایلوت انتخاب شود و این مهم می تواند برای مجموعه کشور مثمر ثمر باشد.

سروری بیان کرد: قانون انتخابات شورا ناکارامد است و نگاه سیاسی برای انتخابات شوراها مخرب است.

وی گفت: ما انتخابات جریان اجتماعی شوراها را با یک جریان سیاسی برگزار می کنیم و این یک آسیب اجتماعی است و لیست های شورای شهر الزاما سیاسی بسته می شود.

این مقام مسیول ابراز داشت: چه زمانی که اصلاح طلب ها ۳۰ بر هیچ اصولگرایان را در انتخابات شوراها پشت سر گذاشتند  و چه زمانی که بلعکس شد به دو طرف ظلم شده و در قانون شوراها باید به سمت مدل های مشارکت پذیری برویم و اگر گروهی ۳۰ درصد رای آورده به این میزان کرسی در شورا داشته باشد.

سروری بیان کرد: تایید صلاحیت افراد شورا یک کلاف سردرگمی است و مجلسی که ۷۰ درصد جمعیتش تغییر می کند عضو هئیت نظارت بر شورا ها می شود و گاهی ممکن است برای نمایندگان شائبه رقابت هم پیش بیاد.

وی بیان کرد: باید هئیت نظارت مستقلی برای شوراها در نظر بگیریم و مدل انتخابات و هئیت نظارت نیاز به بازنگری جدی دارد.

 این مقام مسئول بیان کرد: حاضریم پیشنهادات خود را به مجلس ارائه بدهیم، ۱۲۶ هزار نفر از مردم رای می گیرند با کمترین نظام آموزشی و اجازه می دهیم بر صندلی تصمیم گیری بنشیند و باید یک فرآیند آموزشی الزام آور برای اعضای شورا در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.