1401-06-01 10:46
291
0
81310
سرپرست نوسازی مدارس استان گلستان:

8 هزار میلیارد تومان اعتبار برای رسیدن گلستان به متوسط سرانه آموزشی کشور نیاز است

سرپرست نوسازی مدارس استان گلستان گفت: گلستان برای رسیدن به متوسط سرانه آموزشی کشور 8 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش گلستان ما؛ وحید فراهی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: حدود 13 هزار کلاس درس در سطح استان وجود دارد که از این تعداد دو هزار و 800 کلاس درس یا تخریبی است و یا نیزا به مقاوم سازی دارد و این مهم نیاز جدی استان به شمار می رود.

سرپرست نوسازی مدارس استان گلستان ادامه داد: جزو استان هایی هستیم که سرانه فضای آموزشی کشور کمتر است و در استان 4.9 متر مربع است و حدود 0.3 متر مربع متوسط سرانه کشور کمتر هستیم و برای اینکه بتوانیم به سرانه کشور برسیم باید 140 هزار متر مربع فضای آموزشی حدید بسازیم.

فراهی بیان کرد: امیدواریم مسئولان و خیران کمک کنند تا بتوانیم به متوسطه سرانه آموزشی کشور برسیم، پیش بینی ما در حال حاضر اعتباری بالغ بر هشت هزار میلیارد تومان نیاز داریم که به متوسط میانگین کشور برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: در سفر هیئت دولت به استان داشتند، 210 میلیارد تومان اعتبار مصوب برای نوسازی مدارس در اختیار گرفتیم و همچنین 6.5 میلیارد تومان نیز بنا است که بنیاد مستضعفین در اختیار ما قرار دهد که  از این میزان 15 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

این مقام مسئول افزود: امید داریم تا ابتدای مهر ماه 402 کلاس درس غیر استاندارد به لحاظ سیستم گرمایشی را استانداردسازی کنیم و 6 هزار و 500 کلاس درس را تاکنون استانداردسازی کردیم.

فراهی خاطرنشان کرد: هیچ کلاس درس غیر استانداردی را تا آغاز مهره ماه نخواهیم داشت، بیان کرد: در هفته دولت 17 پروژه با مجموعه 113 کلاس درس و 21 هزار متر مربع زیربنا با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان آماده بهره برداری کرده که تا روز نخست مهر تحویل آموزش و پرورش می شود که بخش عمده آن توسط خیران ساخته شده است.

این مقام مسئول افزود: 85  میلیارد تومان برای تجهیزات مدارس در دولت سیزدهم شاهد بودیم که نسبت به دولت قبل پنج برابر افزایش اعتبارات تجهیز مدارس را شاهد هستیم که بخش عمده نیازهای مدارس ما را برآورده می کند.

فراهی یادآور شد: در بحث محوطه سازی و آماده سازی فضای خارج از مدارس نیز بحث آسفالت مدارس را پیگیری می کنیم و بنا داریم 75 هزار متر مربع برای 55 مدرسه استان انجام دهیم که اعتبار آن 14 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.