1401-08-30 12:48
422
0
82350
مدیرکل انتقال خون گستان:

اهدای خون نوعی حرکت بسیجی است

مدیرکل انتقال خون گستان گفت: مرور حماسه های ملی نشان می دهد در همه عرصه ها از جمله حوادث طبیعی، دفاع مقدس، سازندگی و فعالیت مدنی، روحیه بسیجی نقش مهم و سازنده ای داشته است

به گزارش گلستان ما، فاطمه محمدی گفت، کلیه همکاران درانتقال خون استان گلستان بسیجی فعال و درراستای اهداف عالیه سازمان انتقال خون درتامین خون سالم ومستمر جهت نیاز بیماران به این مایه حیاتی فعالیت می نمایند مهمترین هدف انتقال خون در ایران تأمین خون و فرآورده های سالم آن با بهترین کیفیت استاندارد مطابق با موازین تعیین شده بین المللی برای بیماران و نیازمندان و همچنین ترویج طب انتقال خون است.
دکترفاطمه محمدی گفت ، اهداف این سازمان ، مشارکت در مراقبت از بیماران ، تأمین خون سالم و کافی، بسیج اهدا کنندگان داوطلب، همکاری با بیمارستان ها در حل مشکلات انتقال خون ، گسترش شبکه پایگاههای انتقال خون و…
وی دربیان دیگر افزود ، خدمات سازمان انتقال خون شامل جمع آوری و توزیع خون و فرآورده های آن از طریق مراکز اهدا خون است. این سازمان تنها مرکز ارائه دهنده خون و فرآورده های خونی به بیمارستان ها و دیگر مراکز درمانی است.
با توجه به اینکه در هفته بسیج قرار داریم تعبیر شما از بسیج چیست؟
بسیج یعنی حضور بهترین و بانشاط ترین و باایمان ترین نیروهای عظیم ملت در میدان هایی که برای منافع ملی، برای اهداف بالا، کشورشان به آنها نیاز دارد."
با توجه به این تعبیر زیبا و پر معنا از مقام معظم رهبری می توان تمامی حرکت های انسان دوستانه ای که در کشور انجام می شود و برای مصالح ملی و با عرق مذهبی صورت می گیرد، ریشه در تفکر بسیجی دارد و شاید حتی فراتر از آن می توان گفت: تفکر بسیجی در هم تنیده با فرهنگ نوعدوستی و ایثار در کشورمان است.
مرور حماسه های ملی نشان می دهد در همه عرصه ها از جمله حوادث طبیعی، دفاع مقدس، سازندگی و فعالیت مدنی، روحیه بسیجی نقش مهم و سازنده ای داشته است و حتی می توان گفت اهدای خون نوعی حرکت بسیجی است که در یک سیستم نظام مند امتداد و توسعه پیدا کرده است.
آیا در سازمان انتقال خون گروه جهادی هم دارید؟ توضیحاتی را ارایه بدهید.
در دوران کرونا اهدای خون هیچ مشکلی ندا شت و مراکز انتقال خون نیز خطرناک نبودند ، زیرا تمام پروتکل‌های بهداشتی در آنجا رعایت می‌شودو کمبود شدید ذخایر خونی دراستان هرروز بیشتر وبیشتر می شود اگر گروه های جهادی و بسیجیان نبودن ما نمی توانستیم خون و فراورده های خونی بیماران نیازمند را تامین کنیم .
این گروه های با همکاری حوزه بسیج سلامت و شهرداری شهروندان را جهت اهدای خون با تمام پروتکل های بهداشتی با اتوبوس های که شهرداری برای این امر مهم دراختیار گذاشته بود به پایگاه انتقال خون می رساندن و با اهدای خون خود به یاری بیماران می آمدند.
آیا در هفته بسیج برنامه خاصی از سوی پایگاه شما برگزار می شود؟ بیان کنید.
مراکز اهدای خون درشهرستان های گرگان ،گنبد کاووس ، علی آباد کتول ، بندرگز و کردکوی و تیم های سیارخونگیری درهفته بسیج آماده دریافت نذر خون های اهدای بسیجیان می باشند.
وی درادامه افزود ، برگزاری مسابقه دارت برای همکاران بسیجی ، سخنرانی امام جماعت با موضوع فرهنگ بسیج ، غبارروبی وعطر افشانی گلزار شهدا ، دیدار با خانواده ایثارگران همکار دراین هفته صورت می گیرد .
به نظر شما تفکر بسیجی در پیشرفت و ارتقا جامعه اسلامی چه تاثیری خواهد داشت؟
بسیج در تمام حوزه‌های جامعه واهدای خون ورود خوب و موفقیت آمیزی داشته و پیشگام بوده‌است، تفکر بسیجی نشان از ارزش و قداست بسیج دارد و باید این ظرفیت تفکر بسیجی را به مسائل فرهنگی و اجتماعی که یکی از این ظرفیت های نجات جان بیماران با اهدای خون نیز می باشد .
در فرهنگ و تفکر بسیجی کار نشد ندارد و با این تفکر همراه با مدیریت هر کاری قابل حل شدن است که در همین رابطه ارتقا این تفکر در جامعه ضرورت دارد.
در هر مقامی تفکر بسیجی و جهادگرانه نیاز است ، خستگی ناپذیری برای آرمان‌ها و مملکت، رفع مشکلات مردم، برنامه ریزی در کار، خدمت صادقانه، دل سوزاندن برای مردم ،آماده به کار بودن،اخلاص در کار ،خوشرویی با مردم از جمله ویژگی‌ها در تفکر بسیجی بوده که ارتقا و ظهور این تفکر در جامعه در ارتقا فرهنگ عم

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.