1401-10-18 11:45
337
0
82874
معاون بیمه و خدمات سلامت گلستان تشریح کرد؛

جزئیات حمایت بیمه سلامت از ۱۰۷ بیمار خاص و صعب‌العلاج / ثبت‌نام ۳۰۸۱ بیمار خاص و صعب‌العلاج گلستانی تاکنون

معاون بیمه و خدمات سلامت گلستان با اشاره به تشکیل صندوق بیماران‌خاص و صعب‌العلاج گفت: کلیه مبتلایان به بیماران خاص و سایر بیماری‌هایی که فهرست آن‌ها از سوی وزارت بهداشت از صندوق بیمه سلامت ارائه شده شامل دریافت این خدمات می‌شوند.

به گزارش گلستان ما؛ علیرضا صحرایی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: بحث ارائه خدمات مناسب و افزایش پوشش بیمه‌ای و کاهش پرداخت از جیب بیمه شدگان یکی از اهداف بیمه‌سلامت به‌شمار می‌رود و در این راستا به استناد بند «ن» تبصره ۱۷ قانون برنامه بودجه ۱۴۰۱ صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج برای اولین بار تشکیل شده است.

معاون بیمه و خدمات سلامت گلستان ادامه داد: مطابق با آن اساس‌نامه تشکیل صندوق در هیئت وزیران در تاریخ ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ مصوب شد و پس از آن در وزارت بهداشت برای ساماندهی اجرایی این صندوق، شورای سیاست‌گذاری تشکیل شده است.

وی افزود: کلیه مبتلایان به بیماران خاص و سایر بیماری‌هایی که فهرست آن‌ها از سوی وزارت بهداشت از صندوق بیمه سلامت ارائه شده شامل دریافت این خدمات می‌شوند.

صحرایی تأکید کرد: پیش از این پنج گروه بیماران خاص هموفیلی، تلاسمی؛ دیالیز، پیوند کلیه و‌ام‌.اس تحت پوشش بیمه سلامت بود و با تشکیل این صندوق ۱۰۷ بیماری صعب‌العلاج نادر نیز برای دریافت خدمات درنظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه مراحل شکل‌گیری صندوق طی ۶ ماهه اول سال طول کشیده  و ما در ۶ ماهه دوم قصد ارائه خدمت را داشتیم پنج هزار میلیارد تومان بودجه برای سال‌جاری در نظر گرفته شده و بنا است در بودجه سال ۱۴۰۲ با جذب این اعتبار این عدد به ۱۲ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.


معاون بیمه و خدمات سلامت گلستان خاطرنشان کرد: بخشی از بیماران صعب‌العلاج در سامانه ما نشانه دار شدند ولی بخش دیگر نیاز است که ثبت نام کنند و برای اینکه مردم تردد کمتری داشته باشند یک سامانه‌ای شهروندی به آدرس bimehsalamatiranian.ir و یا سامانه بیمه سلامت مراجعه کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: این بیماران می‌توانند مازاد بر تعهدات بیمه‌های پایه و بیمه تکمیلی از حمایت‌های این صندوق برای دریافت خدمات بهره‌مند شوند و لذا لازم است حتماً افراد دارای بیماری خاص و صعب‌العلاج نسبت به ثبت نام در سامانه‌های مربوطه اقدام کنند.

وی افزود: پس از ثبت‌نام و مراجعه به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی فرد نشانه‌دار شده به هر مرکز درمانی مراجعه کند سهم پرداخت آن صفر است و از محل صندوق پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج بیمه‌شدگان، همه بیمه‌ها را شامل می‌شود و بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی، نیرو‌های مسلح و سایر بیمه‌های پایه هم می‌توانند از خدمات این صندوق بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.