1401-09-11 15:32
845
0
82480
رئیس سازمان شیلات ایران خبرداد؛

رشد ۳.۵ برابری صادرات میگو به روسیه/ نباید مصرف شیلات در استان ساحلی گلستان کمتر از میانگین کشوری باشد

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران از رشد سه‌ونیم برابری صادرات میگو به کشور روسیه خبر داد و گفت: شهرستان گمیشان می‌تواند از ظرفیت مرزی بودن استان گلستان با کشور ترکمنستان در زمینه صادرات استفاده کند.

به گزارش گلستان ما؛ سیدحسین حسینی اظهار کرد: جشن واقعی ما این است که کل ۱۰ هزار هکتار زیر کشت میگو برود و شرمنده مردم و فعالان اقتصادی در حوزه پرورش میگو نباشیم.

رئیس سازمان شیلات بیان کرد: بخش خصوصی در حوزه تولید میگو ورود پیدا کرده و یکی از مسائل اساسی تامین برق است که بتوانیم این تولید را در واحد سطح افزایش دهیم.، مطالعات فاز ۶ هزار هکتاری پرورش میگو انجام شده است و حتما با سرمایه گذاری بخش خصوصی باید این اتفاق تسهیل شود و معطل بروکراسی اداری و اعتبارات نخواهیم بود.

حسینی به پایداری تولید اشاره کرد و گفت: بیماری های این مجتمع که در گذشته اتفاق افتاده مدیریت شده است و مدیران ارشد باید کمک کنند که این مشکلات برطرف شود.

وی ابراز داشت: در بحث فرهنگ سازی و ارزان سازی و هنر آشپزی در کنار هنر تولید باید ورود پیدا کنیم و نباید میزان مصرف آبزیان و ماهی در گلستان که یک استان ساحلی است از میانگین کشوری کمتر باشد.

این مقام مسئول به موضوع صادرات شیلات اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط استان کشت فرا سرزمینی می‌تواند به این حوزه کمک کند و موضوع بعدی صادراتی است که رقم خورده است و میزان صادرات میگو کشور به روسیه ۳.۵ برابر افزایش یافته و کشور چین میزانی کاهش صادرات داشتیم. میگویی که پست لارو آن در استان تولید نشود کار موقت است و باید حتما تکثیر در استان و صنایع تبدیلی د ارزش افزوده در استان رقم بخورد.

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه اگر کل ۱۰ هزار هکتار سایت گمیشان زیر کشت برود، شهرستان بیکار نخواهد داشت، ادامه داد: تأمین برق از الزامات صنعت آبزی‌پروری است که با استفاده از توان بخش‌خصوصی می‌توانیم افزایش بهره‌وری در تولید برق داشته باشیم.

وی از انجام مطالعات اجرای فاز ۶ هزار هکتاری پرورش میگو و فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای اجرای این فاز خبر داد و افزود: زنجیره تولید باید در هر سه مرحله پیش، حین و پس از تولید محقق شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.