1401-10-05 14:06
691
0
82724
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان عنوان کرد

وجود بیش از سه هزار هکتار بافت فرسوده در گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در استان گلستان دو هزار و ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد داشتیم که این بافت های فرسوده به بیش از سه هزار هکتار افزایش یافته است.

به گزارش گلستان ما؛ مهدی ملک در جمع مدیران شهرستان گرگان اظهار کرد: گسل هفت ریشتر در سده های قبل جرجان قدیم را ویران کرده است و این زلزله در گلستان اتفاق افتاده و دوره بازگشت آن تاخیر افتاده و مشخص نیست که با چه قدرتی این گسل‌ها فعال خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان  ادامه داد: تکلیف ما در حوزه مهندسی این است که معقول برای وضعیت ساخت و سازها تصمیم گیری می کنند این است که کاری کنیم آیندگان از ما به نیکی یاد کنند.

ملک یادآور شد: امروز براساس تصاویر و گزارشات قضاوت می‌کنیم و شاید اگر اقدامات موثری رقم می خورد میزان تلفات زلزله بم کاهش پیدا می‌کرد.

وی ابراز داشت: آنچه دانش مهندسی و وجدان کاری است را باید به کار گیریم تا ساختمان می سازیم مقاوم باشد و اگر به این مسئله توجه نکینم وضعیت بسیار بحرانی تر از بم می شود.

این مقام مسئول به زلزله بم اشاره کرد و ابراز داشت: در بم خانه‌ها یک واحده  بود ولی در گرگان آپارتمان‌های زیادی داریم و اگر به این مسئله اهتمام نداشته باشیم فاجعه سنگین‌تر خواهد بود.

ملک تاکید کرد: یکی از اقدامات ما در کنار شهرداری‌ها تسهیل گری است و با برگزاری کلاس های آموزشی تلاش می کنیم فرهنگ عمومی را ارتقا دهیم.

وی گفت: در استان گلستان دو هزار و ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد داشتیم که این  بافت های فرسوده به بیش از سه هزار هکتار افزایش یافته است.

این مقام مسئول ابراز داشت: خاک روس و وضعیت لرزه خیزی  گلس هایی مثل البرز، خزر و شاهکو با توان زلزله هفت ریشتری داریم و کسی نمی‌تواند بگوید تصور نداریم و نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد.

ملک متذکر شد: 50  میلیارد تومان اعتبار در حوزه بازآفرینی شهری اعتبار در اختیار داریم که ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازآفرینی شهری در گرگان مد نظر قرار دادیم.

وی یادآور شد: چنانچه مدت زمان این پروژه‌های طولانی شود کیفیت آن از دست می‌رود و باید به اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری اهتمام داشته باشیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.