1402-01-19 11:49
711
0
84372

اجاره خانه‌ها در گرگان سر به فلک کشید

از ماه انتهایی سال 1401 به یکباره اجاره‌ خانه‌ها در گرگان افزایش قیمت نشان می‌دهد به طوری که بسیاری از مستاجران بیان می‌کنند دیگر توان پرداخت اجاره خانه را ندارند.

گلستان ما-رضا روشنی، سیاست تعیین سقف اجاره‌بها که سال جاری برای سومین بار متوالی ابلاغ شد به نظر می رسد که آنگونه که باید در مرکز استان گلستان موفق عمل نشده است.

از ماه انتهایی سال 1401 تاکنون هر روز اجاره خانه در گرگان با سیر صعودی قیمت‌ها رو به رو بوده به طوری که بسیاری از مستاجران بیان می کنند توان پرداخت این میزان اجاره بها را ندارند.

ریشه این افزایش قیمت به افزایش قیمت تمام شده ساخت واحدهای مسکونی نیز بر می‌گردد و این مسئله در خصوص خرید و فروش خانه نیز حاکم است، برخی از مالکان می‌گویند وقتی قیمت یک خودرو به یکباره چند برابر افزایش قیمت پیدا می‌کند طبیعی است که قیمت خانه نیز اینگونه افزایش پیدا کند.

برخی دیگر از کارشناسان نیز تورم و رشد دلار را دو عامل بحران ساز برای مستاجران دانستند و می‌گویند بازار مسکن امسال شرایط مناسبی را پشت سر نگذاشته و بروز بحران در دیگر بازارهای مالی قیمت مسکن را در مسیری افزایشی قرار داده است.

رشد قیمت دلار نیز از دیگر موضوعاتی است که بنا به گفته کارشناسان باعث شده که امسال مستاجران شرایط سختی را تجربه کنند.

به نظر می رسد افزایش قیمت مسکن به عرضه و تقاضا در بازار بستگی ندارد و با وجود کاهش توان خرید باز هم قیمت مسکن در گرگان رو به افزایش بوده است.

در قبال این افزایش قیمت برای اقشار ضعیف جامعه دولت حق مسکن را افزایش داده که متناسب با افزایش اجاره بهای واحدهای مسکونی نیست.

مبلغ ۹۰۰هزار تومانی کمک هزینه مسکن کارگران در جلسه هفته گذشته هیأت دولت به تصویب رسید که با ابلاغ آن، کارفرماها باید این مبلغ را از فروردین پرداخت کنند.

این در حالی است که حق مسکن کارگران در سال گذشته ۶۵۰ هزار تومان بود که با مصوبه شورای عالی کار به ۹۰۰ هزار تومان رسیده است.

انتهای پیام/

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.