1401-11-17 23:05
313
0
83434
مدبرکل تعاون گلستان خبر داد:

افتتاح ۱۹ طرح تعاونی به مناسبت ایام الله دهه فجر

خواجه مظفری گفت: به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر، ۱۹ طرح تعاونی استان گلستان به افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گلستان ما، حسینعلی خواجه‌مظفری مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان گلستان به خبرنگاران گفت: در دهه فجر فجر امسال ۱۹ طرح تعاونی با سرمایه‌گذاری ۳۳۰ میلیارد ریال و اشتغال ۸۶ نفر و عضویت ۱۹۹ نفر در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی وخدمات افتتاح می‌شوند.

وی افزود: شاخص‌ترین طرح قابل افتتاح، شرکت تعاونی ترکمن غنچه آق قلا با سرمایه‌گذاری ۱۷۰ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۱۷ نفر می‌باشد که در شهرک صنعتی پنج پیکر واقع شده است و در زمینه تولید انواع کیسه‌های پلاستیکی. کیسه فریز. کیسه زباله و سفره پلاستیکی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها به مثابه مردم‌سالاری بوده و در واقع مردم را در پیشبرد امور اجرایی کشور شریک می‌کنند.

خواجه مظفری بیان داشت: هفت نوع شرکت در قانون تجارت آمده است که از این تعداد، تنها شرکت‌های تعاونی هستند که قانونگذار برای آن قانون مجزا تصویب نموده و بر اساس آن حمایت از این بخش را بر عهده وزارت تعاون نهاده است کما اینکه برابر قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و قانون بخش تعاون، مزایایی را برای این بخش در نظر گرفته است.

وی در پایان به مزایای ثبت شرکت تعاونی اشاره کرد و گفت: واگذاری اجرای پروژه‌ها و طرح‌های دولتی به شرکت‌های تعاونی در صورت دارا بودن شرایط مساوی طبق ماده ۴ قانون تعاون، تأمین قسمتی از سرمایه شرکت‌های تعاونی توسط وزارت تعاون و مؤسسات و شرکت‌های دولتی طبق ماده ۱۷ قانون تعاون تا ۴۹ درصد سرمایه آن شرکت تعاونی، تخفیف بیمه‌ای ۲۰ درصد، تخفیف مالیاتی ۲۵ درصد و در نظر گرفتن اعتبار بلاعوض برای تعاونی‌های فراگیر ملی از جمله مزایای بخش تعاون می‌باشد.
لازم به ذکر است در استان گلستان بیش از ۳ هزار تعاونی مشغول به فعالیت هستند و ۵۶ هزار و ۷۶۴ نفر در این تعاونی‌ها عضویت دارند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.