1403-07-12 08:55
41
0
91604
در جمع اصحاب رسانه مطرح شد؛

تخریب بهزیستی گلستان با انتشار خبر کذب

مدیرکل بهزیستی استان گلستان با ارائه اسناد و مدارک به خبر ساختگی برگشت اعتبارات مسکن مددجویان واکنش نشان داد و گفت: تا پایان سال مالی ۱۴۰۳ فرصت باقی است که این اعتبارات هزینه شود.

 به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ علیرضا طاهری‌زاده صبح امروز در جمع اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: باتوجه‌به اهمیتی که مبحث مسکن برای دست‌اندرکاران بهزیستی کشور و استان دارد و برای اینکه بتوانیم شان مددجویان بهزیستی را حفظ کنیم با پیگیری سازمان بهزیستی مبلغ یک هزار میلیارد تومان برای مسکن محرومان کشور تأمین شد.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان ادامه داد: این اعتبار در اردیبهشت سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد و بلافاصله پس از ابلاغ این اعتبار بر اساس وظایف سازمانی نسبت به جذب، خرج کرد آن اقدام کردیم.

طاهری‌زاده بیان کرد: نخستین مسئله اما در جذب این اعتبار مشکل شکلی بود که این اعتبار داشت و در فصل یک و برای اجرای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده بود و این درحالی‌که در ابلاغیه بهزیستی کشور این اعتبار در فصل ۶ و برای مددجویان در نظر گرفته شده بود

وی افزود: این مسئله به معنی آن است که همخوانی ابلاغیه با موافقت‌نامه امکان‌پذیر نیست و این موضوع تنها مختص به گلستان نبود و همه استان‌های کشور با این مسئله روبه‌رو بودند و لذا با نامه‌نگاری با مرکز نسبت به حل این مسئله پیگیری کردیم.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان تأکید کرد: سازمان بهزیستی کشور ابلاغ کرد که حق با شما است و این مسئله را پیگیری خواهیم کرد و بیان کردند که از طریق استان نیز پیگیر این مسئله باشیم و لذا بلافاصله در استان جلسه شورای دستگاه نظارتی را برگزار کردیم تا نسبت به مجوز خرج کرد این اعتبار اقدام کنیم.

طاهری‌زاده یادآور شد: با هماهنگی با استاندار و دستگاه نظارتی این مهم رقم خورد و با سازمان بسیج سازندگی هماهنگی لازم صورت گرفت تا به‌عنوان پیمانکار کمک کند.

وی بابیان اینکه همچنین یک هزار و ۱۳۰ خانوار مددجو نیز در این طرح شناسایی شده است، افزود: در همین ایام ریاست سازمان بهزیستی کشور، رئیس خزانه‌داری و معاون دیوان محاسبات و معاون سازمان برنامه بودجه کشور نیز به همه بهزیستی‌های کشور ابلاغ کردند که این پول مبنای قانونی ندارد و نمی‌توان در قالب چارچوب تملک و عمرانی خرج کرد و لذا آن را از سرفصل یک خارج کردو به‌عنوان اعتبارات هزینه‌ای در فصل ۶ قرار داد تا بتوانیم در چارچوب اعتبارات سال ۱۴۰۳ هزینه کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان خاطرنشان کرد: تا پایان سال مالی سال ۱۴۰۳ می‌توانیم این اعتبار را هزینه کنیم و پولی برگشت نخورده است و همه مددجویانی که می‌توانند از این اعتبار بهره‌مند شوند شناسایی شدند؛ ولی در این راستا اخبار غیرواقعی منتشر شد و بهزیستی دفاعیه لازم را دراین‌خصوص انجام داده است.

گفتنی است یکی از فعالان مجازی اصلاح‌طلب استان گلستان باخبر کذب برگشت اعتبارات بهزیستی استان در حوزه مسکن به دنبال تخریب عملکرد بهزیستی استان گلستان بود.

قابل‌ذکر است که در سال گذشته بهزیستی استان توانسته بود در کشور رتبه نخست را در جذب اعتبارات مسکن داشته باشد.
 انتهای خبر/
 
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.