1402-05-24 16:37
412
0
86091
مدیرکل تعزیرات گلستان عنوان کرد:

تشکیل ۵ هزار پرونده در حوزه بهداشت و درمان گلستان

مدیرکل تعزیرات گلستان گفت: سال گذشته حدود ۵ هزار پرونده در حوزه بهداشت و درمان داشتیم که در بین استان‌های کشور حائز رتبه چهارم شدیم.

تقی حسام با حضور در تحریریه گلستان ما به سؤالات خبرنگاران این مجموعه پاسخ داد، در این دیدار مدیرکل تعزیرات گلستان گفت: گلستان ما برای من رسانه‌ای قابل‌اعتماد است و به لحاظ مشکلاتی وجود داشته از برخی امور از جمله ارتباط مؤثر و مداوم با رسانه‌ها باز ماندیم.
 مدیرکل تعزیرات گلستان ادامه داد: در پاسخ به موضوع رسیدگی به تخلفات پزشکان باید بیان کنم که ساختار غلطی بر روند رسیدگی به شکایت در حوزه پزشکی و درمان وجود دارد، اگر در خصوص گران‌فروشی اجناس مثل چیپس و پفک روبه‌رو شویم روند کاملاً مشخص است؛ ولی در حوزه پزشکی گزارش‌ها در کمیسیون ماده ۱۱ بررسی می‌شود، گرچه رئیس دانشگاه علوم پزشکی روحیه برخوردی خوبی دارد و به‌عنوان عضو مهمان در جلسات کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حضور دارد؛ ولی ساختار رسیدگی به تخلفات حوزه درمان و پزشکی باید اصلاح شود، البته با متخلفان برخورد نیز شده برای مثال در اسفند سال گذشته پزشکی ۴۸۰ میلیون تومان به دلیل برداشت اضافی جریمه کردیم و تا ریال آخر آن نیز دریافت شده است.
 حسام بیان کرد: حوزه پزشکی و درمان از حساسیت خاصی بین مردم برخوردار است و این مسئله باعث شده که بسیاری از مردم از شکایت منصرف شوند و این شکایت‌ها تنها زمانی اتفاق می‌افتد که پزشک عمل ناموفقی داشته که منجر به فوت و یا نقض عضو شده است.
 وی تأکید کرد: با این وجود سال گذشته در حوزه درمان ۱۴۷ پرونده در تعزیرات گلستان تشکیل شد و نزدیک به پنج هزار پرونده در حوزه بهداشت و درمان داشتیم که از این نظر در بین استان‌های کشور حائز رتبه چهارم شدیم.
 این مقام مسئول تأکید کرد: در حوزه تعزیرات وقتی مردم شکایت را مطرح می‌کنند ما نمی‌توانیم نامه را بایگانی کنیم و باید برای آن رای صادر کنیم، سال گذشته ۱۷ هزار پرونده در تعزیرات استان تشکیل شد و در میزان پرونده رشد، مدت‌زمان رسیدگی نیز به‌صورت میانگین ۱۲ روز است و توانستیم سرعت رسیدگی به پرونده‌ها را در حوزه قاچاق نیز از ۴۵ روز به ۲۳ روز برسانیم.
 انتهای خبر/۴۲۰۲

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.