1396-11-11 09:20
844
0
49824
عملکرد ده ماهه اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی؛

رسیدگی به 6 هزار و 207 پرونده در مراجع حل اختلاف

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: از ابتدای سال تاکنون تعداد 6 هزار و 207 پرونده شکایات کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف رسیدگی شد.

به گزارش گلستان ما، سعید مازندرانی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به عملکرد ده ماهه حوزه روابط کار اظهار کرد: در سال 96 تعداد 5 هزار و 62 دادخواست در هیات های تشخیص و هزار و 145 دادخواست در هیات های حل اختلاف که در مجموع 6 هزار و 207 پرونده شکایات کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف استان رسیدگی شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7درصد کاهش شکایات را شاهد بودیم.

وی افزود: میانگین مدت رسیدگی به پرونده های هیات تشخیص 15 روز و پرونده های حل اختلاف 33 روز بود که در نهایت 43 درصد پرونده ها به صورت توافقی و سازش حل و فصل شد، یعنی این تعداد پرونده به دستگاه های قضایی مانند دادگستری و دیوان عدالت اداری ارجاع نشد که همین موضوع به معنای کاهش هزینه های مردم و دولت است.

مازندرانی با اشاره به اینکه 7 کارگاه با 405 کارگر در استان به منظور حفظ اشتغال مورد حمایت قرار گرفتند، تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون تعداد 3 هزار و 693 نفر تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند.

وی اذعان داشت: تشکیل 8 شورای اسلامی کار برای کارگاه های بالای 35 نفر و 45 انجمن صنفی کارگری و کارفرمایی برای کارگاه های بالای 10 نفر از دیگر اقدامات حوزه روابط کار در ده ماهه سال 96 است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص نظارت و بازرسی از واحدهای اقتصادی بیان کرد: تعداد بازرسی های موردی و ادواری کارگری 20هزار و 49 مورد بود که از این تعداد 45 مورد از معادن سطح استان بازرسی انجام شد.

وی ادامه داد: 82 مورد بازرسی ویژه در خصوص مشاغل سخت و زیان آور انجام گرفت و به 86 مورد از درخواست های متقاضیان اخذ تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران و شرکت های خدماتی رسیدگی شد.

مازندرانی با اشاره به بازرسی ها در حوزه اشتغال اتباع خارجی گفت: از ابتدای سال 811 مورد بازرسی و تهیه گزارش از اشتغال اتباع خارجی انجام شد که 73 مورد اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی شناسایی و 60 مورد جایگزین نیروی کار داخلی بجای اتباع خارجی صورت گرفت.

وی همچنین عنوان کرد: امسال دو همایش مسئولین ایمنی در کارگاه های ساختمانی و همایش مشاغل سخت و زیان آور با رویکرد بهبود محیط کار و مطالبات حقوقی کارگران و کارفرمایان در استان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.