1402-07-15 17:38
1232
0
86806
توقف قطار سفرهای استانی وزرای دولت سیزدهم در گلستان؛

ظرفیت‌های بالقوه‌ای که به کمک وزرای دولت سیزدهم بالفعل خواهد شد

در هفته گذشته، گنبدکاووس به‌عنوان دومین شهرستان بزرگ استان گلستان، میزبان وزیر امور اقتصادی و دارایی بود.

 به گزارش گلستان ما، حضور وزرای دولت بخصوص دولت خدمتگزار سیزدهم در استان‌ها و بخصوص شهرستان‌ها، می‌تواند گره‌گشای مشکلات این شهرستان‌ها باشد تا با وجود ظرفیت‌های بالقوه، این ظرفیت‌ها با توجه و حمایت دولتمردان بالفعل شود.

 در همین راستا هفته گذشته شاهد حضور احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی به شهرستان گنبد، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان بودیم که گریزی به مهم‌ترین رویدادهای این سفر خواهیم داشت.

 وزیر اقتصاد و دارایی در بدو ورود خود به استان گلستان و عزیمت به گنبد، با شهدای این شهرستان تجدید میثاق کرد.

 پس از تقدیر مهدی الفتی ژیمناست‌کار استان گلستان توسط سازمان بسیج استان گلستان و در اختتامیه رویداد تولید محتوا دیجیتال بسیج این استان، وزیر اقتصاد و دارایی نیز از این جوان شایسته ورزشی استان تقدیر کرد.

 اما پس از اقدامات یاد شده، احسان خاندوزی در هفتاد و دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی شرکت کرد.

 کریدور ریلی اینچه‌برون طبس بندرعباس پشتیبان دیگر مسیرها در شمال کشور است

 علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان در هفتاد و دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: از فعالان اقتصادی استان که در جنگ اقتصادی تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم و این جلسه یکی از بهترین جلسات است و دلسوزی بخش خصوصی یکی از ارکان پیشرفت و توسعه است.

 وی افزود: خوشبختانه پروژه شیرین‌سازی آب دریا خزر به مراحل نهایی رسیده و وضعیت خرید تضمینی به نقطه قابل‌قبولی رسیده و با تأیید سازمان برنامه‌وبودجه سرمایه‌گذار آمادگی اقدام دارد.

 استاندار گلستان گفت: کریدور ریلی اینچه‌برون طبس بندرعباس مکمل دیگر کریدورها از شمال به جنوب است، رقیب هیچ کریدوری نیست و پشتیبان دیگر مسیرها است که با حمایت شما می‌تواند وارد فاز اجرایی شود.

 زنگانه تأکید کرد: خوشبختانه اساسنامه منطقه آزاد اینچه‌برون با همراهی شما به تصویب رسید، طرح جامع آن انجام شد و امیدواریم تا قبل سفر رئیس‌جمهور هیئت مدیران و مدیرعامل آن منصوب شود.

 وی تأکید کرد: متأسفانه بانک‌های خصوصی عضو شورای بانک‌های استان نیستند و به هیچ‌کس پاسخگویی ندارند، نیاز است ۸۰ درصد هزینه‌کرد آنها، در استان انجام شود.

 استاندار گلستان تصریح کرد: سرمایه در گردش موضوع مهمی در امر تولید است و الزامی است که سیاست‌های انقباضی در برخی استان‌ها همچون گلستان انعطاف بیشتری داشته باشد.

 وی افزود: سفر هیئت گلستانی به ترکمنستان بسیار پراهمیت بود و تلاش داریم تردد مسافری، تجارت چمدانی را احیا کنیم و جاده ۲۲۰ کیلومتری بندر ترکمن‌باشی به بندر خشک اینچه‌برون که مطالعات آن انجام شده، اجرایی شود.

 دولت اهتمام جدی برای جبران عقب‌ماندگی‌های گلستان دارد

 خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در این جلسه اظهار کرد: دولت اهتمام ویژه‌ای نسبت به جبران عقب‌ماندگی‌های زیرساختی گلستان و نواحی شرقی آن دارد و در ۲ سال گذشته اقدامات خوبی برای توسعه این استان انجام شده است.

 وی افزود: استان گلستان به‌ویژه مناطق اهل‌سنت نشین آن همواره قابل افتخار برای انقلاب اسلامی بوده و است و این استان ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های گوناگون از جمله نیروی انسانی دارد.

 

 خاندوزی تأکید کرد: احیای خلیج گرگان، پتروشیمی گلستان و اجرای پروژه‌های توسعه‌ای و صنعت را از جمله اقدامات مهم دولت سیزدهم در گلستان بوده و دولت باقدرت این مسیر را ادامه خواهد داد.

 وی با بیان اینکه تسریع در روند ایجاد منطقه آزاد اینچه‌برون، رشد حدود هشت‌درصدی بخش صنعت گلستان و رشد نرخ صادرات بر واردات این استان که بالاتر از میانگین کشوری از دیگر مصادیق اهتمام دولت به گلستان است؛ گفت: برای خروج از بن‌بست اقتصادی، اجرایی‌شدن مسیر راه‌آهن اینچه‌برون به گنبدکاووس و آزادشهر به شاهرود که در سفر نخست رئیس‌جمهوری به این استان مصوب شده ضروری است، اما متأسفانه اجرای این کریدور که به کریدور شرق خزر معروف است هنوز از سوی دستگاه‌های متولی به‌ویژه راه‌آهن جمهوری اسلامی به جمع‌بندی قطعی نرسیده است که باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

 وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه دولت در استفاده از آب دریای خزر و شیرین‌سازی آن با مشارکت بخش خصوصی حمایت می‌کند؛ تصریح کرد: هرچه بخش خصوصی در این خصوص موفق عمل کند دولت حمایت بیشتری از آنها خواهد داشت.

 وزیر امور اقتصادی و دارایی پس از پایان هفتاد و دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، به دیدار با برخی ائمه جمعه و جماعات اهل‌سنت گلستان رفت.

 تقریب مذاهب ساکنان گلستان در تراز جمهوری اسلامی است

 خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در این دیدار این دیدار گفت: فرهنگ تقریب بین مذاهب ساکنان این استان شمالی در تراز نظام جمهوری اسلامی است و وحدت بین اقوام و مذاهب حاصل تلاش بزرگان و علمای شیعه و اهل‌سنت این استان است.

 

 وی با بیان اینکه حامل سلام رئیس‌جمهور برای اهالی گلستان به‌ویژه علمای اهل‌سنت این استان هستم؛ گفت: رفع دغدغه‌های اهل‌سنت به‌ویژه مسائل مرتبط با بیمه و تسهیلات بانکی مورد توجه دولت است و مقدمات کار توسط بانک مرکزی و یکی از شرکت‌های بیمه انجام شده و بحث بیمه با نام تکافل (خدمات بیمه‌ای که در چهارچوب موازین شرعی و فقهی ارائه می‌شود، تکافل نامیده می‌شود) در حال انجام است.

 وی ادامه داد: کارمزد تسهیلات بانکی که هم مورد ملاحظه علما و مراجع شیعه و هم علمای اهل‌سنت است در حال بررسی و اصلاح قوانین بانکی است و جریمه دیرکرد تسهیلات بانکی و کارمزد ۶ درصد را می‌توانیم حذف و نظام اعتبارسنجی را که تا پایان امسال راه‌اندازی خواهد شد جایگزین آن کنیم.

دیدار وزیر اقتصاد با مادر شهید قربانعلی ترک فرخانی و یکی از ممدجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز از جمله برنامه‌های این وزیر در شهرستان گنبد کاووس بود 

 بیمه مرکزی آیین‌نامه بیمه تکافل را ابلاغ کرد

 سیداحسان خاندوزی در حاشیه بازدید از ۲ واحد تولیدی گنبدکاووس به خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه تولید بسیاری از کشورهای اسلامی از روش بیمه تکافل استفاده می‌کردند تا بتوانند از عقود شرعی در فرایندهای بیمه‌گذاری استفاده کنند، با دستور رئیس‌جمهور آیین‌نامه مربوط به بیمه تکافل به شرکت‌های بیمه کشور ابلاغ شد.

 وی ابراز امیدواری کرد: با این اقدام گامی برای گسترش فرهنگ بیمه و ابزارهای نوین بیمه به‌ویژه با توجه به دغدغه‌های مراجع عظام و صاحب‌نظران در حوزه ابزارهای شرعی بیمه برداشته شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در موضوع مربوط به بخشودگی دیرکرد جرایم تأخیر، بیان کرد: پیش از این اعلام شده بود که اگر وام‌گیرندگان، اصل و سود بدهی را به بانک بپردازند ۶ درصد جریمه دیرکرد آنها بخشیده خواهد شد و گام بعدی برای اینکه بتوانیم بروز تأخیر و نکول (ناکامی در پرداخت سود یا اصل بدهی) در تسهیلات و تعهدات را به حداقل برسانیم این است که با استفاده از روش‌های اعتبارسنجی جدید تسهیلات‌دهی را انجام دهیم،

 خاندوزی ادامه داد: با این روش نیازی به استفاده از جریمه دیرکرد در این مدل و الگوی جدید نخواهد بود و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم از طریق شرکت اعتبارسنجی ایرانیان و با همکاری وزارت اقتصاد و بانک مرکزی الگو جدید اعتبارسنجی را در بانک‌های کشور اجرا کنیم.

انتهای خبر/

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.