1402-08-09 11:43
399
0
87226
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد:

پلمب ۴۵۱ بنگاه مشاور املاک در گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: تاکنون ۳۰۴ پرونده تعزیزاتی برای بنگاه‌های مشاور املاک متخلف ایجاد و ۱۴۷ واحد صنفی پلمب شدند.

 به گزارش گلستان ما؛ مهدی ملک امروز با بیان اینکه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات باهدف ساماندهی بازار اجاره و مسکن هم‌زمان با شروع فصل نقل‌وانتقالات از خردادماه در گلستان تشکیل شده بود افزود: اعضای این کارگروه در سه سطح صنفی، تعزیرات حکومتی و همچنین اطلاعاتی از بنگاه‌های مختلف استان بازدید می‌کنند که در این مدت از هزار و ۶۷۱ بنگاه بازدید شد.

 مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه سه هزار و ۱۳۶ بنگاه مشاور املاک در استان وجود دارد، ادامه داد: در این بازرسی‌ها ۳۰۴ پرونده تعزیراتی برای بنگاه‌های متخلف ایجاد و ۱۴۷ واحد صنفی دارای تخلف پلمب شدند.

 ملک گفت: از ابتدای فعالیت کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات تا کنون بنگاه‌های مشاور املاک متخلف دو میلیارد و ۴۰۲ میلیون تومان جریمه نقدی شده‌اند.

 وی یکی از راه‌های شناسایی واحدهای صنفی متخلف را گزارش‌های مردمی عنوان کرد و افزود: شهروندان می‌توانند در صورت تخلف مشاوران املاک به‌صورت حضوری یا تلفنی شکایات خود را ثبت کنند.

 رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: از ابتدای فعالیت کارگروه تا کنون ۵۳۰ گزارش مردمی در خصوص تخلفات بنگاه‌های مشاور املاک در سطح استان ثبت شده است.

 وی افزود: این گزارش‌ها به دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان، اداره کل تعزیرات حکومتی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه مشاوران املاک استان ارائه شده است.

 ملک بیان کرد: طی بازرسی‌های انجام شده بیشترین تخلفات بنگاه‌های مشاور املاک عدم استفاده از مبایعه‌نامه کاغذی، عدم صدور کد رهگیری، نداشتن پروانه کسب و عدم نصب جواز کسب و نرخ‌نامه در بنگاه املاک و در معرض دید مشتریان بود.

 منبع: صداوسیمای گلستان

 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.