1400-05-16 17:48
1163
0
75647
رئیس کل دادگستری گلستان مطرح کرد

آخرین خبرها از وضعیت پرونده تبرکشی در گرگان/ جایی برای مخلان اقتصادی در گلستان نمی گذاریم

رئیس دادگستری گلستان با بیان رسیدگی به پرونده های جرایم اقتصادی گفت: جایی برای مخلان اقتصادی در گلستان نمی گذاریم.

به گزارش گلستان ما؛ حیدر آسیابی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: رسانه‌ها چشم بینا و گوش شنوای مردم در انتقال مشکلات و آسیب‌های اجتماعی به مسئولان هستند‌.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی نباید موجب یاس و ناامیدی و التهاب در جامعه شود بلکه باید نقد منصفانه و با هدف پیشبرد و اصلاح امور باشد.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: انتقال به موقع و درست اخبار می‌تواند از بروز شایعه جلوگیری کند زیرا گاهی آن را نمی توان با ۱۰ خبر صحیح هم نمی‌توان آن را اصلاح کرد.

آسیابی از ارتباط دادگستری و رسانه‌های استان قدردانی و تصریح کرد: شاخص اطلاع رسانی، حوزه قضایی استان گلستان در دوره قبلی از حیث ارزیابی، جزو سه استان برتر کشور بود که قابل تقدیر است و ما نیز تمایل داریم که این ارتباط با رسانه‌ها حفظ شود.

کاهش زمان رسیدگی به پرونده های قضایی

وی در ادامه با بیان کاهش زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در استان، تصریح کرد: میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در استان ۸۱ روز بوده و در دادسراها ۴۴ روز، محاکم کیفری ۷۳ روز، حقوقی ۸۲ روز و دادگاه‌های بخش ۵۶ روز است.

آسیابی بیان کرد: اطلاله دادرسی در سال جاری نسبت به سال قبل در مجموع ۶.۸ درصد کاهش یافته و میانگین ورودی‌ها به شعب غالباً کمتر از ۲۰۰ پرونده است.

وی درباره حمایت از تولید و رفع موانع آن یادآور شد: ستاد اقتصاد مقاومتی دستگاه قضایی در گلستان فعال‌ تر از گذشته  خواهد بود و  در این جلسات بیش از پیش به مسائل تولید می‌پردازیم و کمک خواهیم کرد تا کارخانه‌های تعطیل و راکد به چرخه طول برگردند.

نمی گذاریم مدیر فاسدی در استان گلستان فعالیت کند

این مقام مسئول با بیان اینکه ریشه فساد را در استان گلستان خواهیم خشکاند، بیان کرد: نمی گذاریم مدیر فاسدی در استان گلستان فعالیت کند و بتواند بعد از آن به سمت های بالاتری منصوب شود.

وی همچنین آموزش عمومی را امری ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: در زمینه پیشگیری از خشونت، اقدامات و طرح‌هایی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در حال انجام است اما چیزی که مهم است باید بگویم در بسیاری اوقات این اتفاقات غیرقابل پیش بینی است.

رسیدگی به پرونده تبرکشی در گرگان

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه به حادثه تبرکشی روزهای اخیر در گرگان اشاره کرد و گفت: این فرد بازداشت موقت بوده و برای بررسی بیشتر تحویل پلیس آگاهی است و منتظر گزارش پلیس هستیم.

وی افزود: خانواده اولیای دم شناسایی شده و تاکنون دو نفر از مصدومان حادثه شکایت خود را اعلام کرده‌اند.

آسیابی اذعان کرد: فیلم‌های منتشر شده از حادثه در دست بررسی است و تلاش می‌کنیم در اسرع وقت آن را به نتیجه برسانیم و روند قضائی پرونده سریع اتفاق خواهد افتاد و تمامی مراحل دادرسی از جمله صدور کیفرخواست و غیره به اطلاع همگان خواهد رسید.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه ضرب و جرح عمدی در استان ۱۶ درصد کاهش یافته است، بیان کرد: چون چند اتفاق دانه درشت اتفاق افتاده، این کاهش خود را نشان نداده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.