1400-12-25 18:25
797
1
79183
کارشناس مسائل سیاسی استان گلستان:

زاغری به دنبال تشکیل شبکه جاسوسی براندازی بود/ تشت رسوایی دروغ انگلیس از بام افتاد

حسین پایین محلی گفت: پرداخت هزینه بالا توسط غرب برای آزادی نازنین زاغری حاکی از این است که وی یکی از افسران اطلاعاتی ارشد غرب با هدف ایجاد شبکه جاسوسی در راستای براندازی نرم در ایران بوده است.

به گزارش گلستان ما؛ حسین پایین محلی، کارشناس مسائل سیاسی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: بحث نفوذ و ناتوی فرهنگی که برای اولین بار توسط فرمانده ناتو در جنگ سرد مطرح شد؛ امروز در جنگ تلفیقی با جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت های تمدنی غرب، پای کار آمده است.

وی افزود: پس از جنگ جهانی دوم، جنگی بین شوروی و بلوک غرب به عنوان جنگ سرد شکل گرفت و در جنگ سرد، امریکا برای تجزیه شوری تلاش  و در این راستا در حوزه ناتوی فرهنگی ورود کرد و این ناتوی فرهنگی با هدف نفوذ در بین روشنفکران، اصحاب رسانه، نفوذ در ارکان قدرت بود و دیدیم در دهه ۹۰ با سیاست هایی که از قبل توسط گورباچوف اعمال شده بود؛ شوروی از هم پاشید.

وی ادامه داد: این توطئه در قبال جمهوری اسلامی ایران نیز برنامه ریزی شد؛ به این شکل که غرب مجموعه ای از ظرفیت ها را در فضای مجازی در حوزه رسانه، فرهنگ، نخبگانی به کار گرفت و برخی از اینها مجموعه آکادمیک هستند که نخبگان را از ایران با عنوان مهاجرت دعوت می کنند و برخی پرورش جاسوس از خود ایرانی ها را در دستور کار خود دارند تا از این افراد برای نفوذ در بین نخبگان استفاده کنند که نازنین زاغری یکی از این افراد بود.

پایین محلی تاکید کرد: دو تابیعتی بودن زاغری و همچنین افسر ارشد اطلاعاتی بودن وی، باعث این شده که غرب حاضر است برای آزادی زاغری هزینه بالا صرف کند.

کارشناس سیاسی استان گلستان یادآور شد: وی به دنبال ایجاد شبکه جاسوسی توسط برخی سرشبکه ها بود تا به واسطه ان یک براندازی نرم در جمهوری اسلامی داشته باشند و در پازل ناتوی فرهنگی غرب و در این جنگ ترکیبی نقش بی بدیلی داشت و با توجه به مستندات موجود، برخی دیگر از چهره ها نیز برای برندازی نظام با سرویس جاسوسی غرب در حال همکاری هستند‌.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.