1401-03-15 11:19
713
0
80325

قیام۱۵ خرداد نمی گذارد جای ظالم و مظلوم عوض شود

قیام ۱۵ خرداد بیش از هرچیزی تشت رسوایی جلادان سلطنت طلب را بر زمین می اندازد تا در گذر تاریخ جای ظالم و مظلوم عوض نشود.

به گزارش گلستان ما؛ سال ۱۳۴۲  ایرانی ها عید نوروز نداشتند بخاطر جنایت شاه  و کشتار طلاب دینی در مدرسه فیضیه قم،  علما و از جمله امام برای نوروز اعلام عزا کردند.
چون برای علما و مراجع مسجل شده بود که شاه و اسرائیل به جنگ قرآن آمده اند به تعبیر امام خمینی ؛  بنی امیه در  واقعه کربلا به زنان و اسرا رحم نکرد چون  اساسا نمی خواست خاندان پیامبر باشند اسرائیل و شاه هم می بینند  قرآن و اسلام سد راه آنهاست لذا می خواهند اساس آن را از بین ببرند.
کار  امام، از نوروز تا خرداد افشاگری بود تا اینکه در سحرگاه ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ ماموران شاه به خانه امام یورش بردند و امام را دستگیر کردند . این خبر برای شعله ور شدن غیرت دینی مردم کافی بود اوج آن قیام مردم ورامین بود که کفن پوشان عزم تهران کردند.
اینکه "ما باشیم و  امام ما زندان باشد" برای مسلمانی که زخم غربت ۱۱ امام معصوم را در سینه دارد داغ بزرگیست  از این رو قیام  ۱۵ خرداد نماد غیرت دینی ایرانی هاست. 

ماموران شاه آن روز با سلاح سنگین به سمت کفن پوشان ورامین حمله کردند  انهم روی پل باقراباد  که هیچ راهی برای نجات مردم نبود .

امام بخاطر این جنایت شاه  ۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد: این روز، این عزا بیش از هرچیزی  غربت مردم ایران قبل انقلاب را نشان می دهد بیش از هرچیزی ظلم و دیکتاتوری سلطنت پهلوی را نشان می دهد، بیش از هرچیزی وابستگی شاه به اسرائیل و آمریکا را نشان می دهد

قیام ۱۵ خرداد بیش از هرچیزی تشت رسوایی جلادان سلطنت طلب را بر زمین می اندازد  تا در گذر تاریخ  جای ظالم و مظلوم عوض نشود.

یادداشت احمد ملاشاهی

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.