1403-07-05 10:51
58
0
91534
با حضور رزمندگان دفاع مقدس در میزگرد تخصصی صورت گرفت؛

واکاوی مقدس‌ترین جنگ تاریخ

رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس در میزگرد تخصصی بررسی ابعاد هشت سال دفاع مقدس تأکید کردند ازآنجایی‌که این جنگ ریشه در ایمان داشت و ما به دنبال دفاع از کیان این مرزوبوم بودیم این جنگ مقدس شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» - داود خاندوزی؛ در بوران حوادث انقلاب اسلامی باید صفحه‌ای ویژه‌ای برای دوران دفاع مقدس باز کرد، این جنگ گرچه ویرانی و مصائب زیادی به همراه داشت؛ اما باعث شد که انقلاب اسلامی جلا پیدا کند و انقلاب اسلامی برخاسته از اسلام و دوری از دو ابرقدرت غرب و شرق موردتوجه بسیاری از ملت‌های رنج‌دیده دنیا قرار گیرد.

امروز پرچمی که رزمندگان ما در دفاع مقدس برافراشتند بر دستان جبهه مقاومت در سوریه، عراق و لبنان قرار دارد و همان‌طور که رهبر انقلاب اسلامی بیان کردند باید مراقبت این آرمان‌ها باشیم چرا که «جوانان مبارز و مجاهد خانواده‌های خودشان را داغدار کردند برای اینکه پرچم دشمن در مرزهای این کشور بالا نرود.».

حالا وقت ما است که با بهره‌گیری از آموزه‌های دفاع مقدس راه‌های نیمه‌تمام و کارهای بر زمین‌مانده را به سرانجام برسانیم، لذا در میزگرد تخصصی با بررسی ابعاد پنهان دفاع مقدس از رزمندگان و فرماندهان هشت سال جنگ دعوت کردیم تا با هم سیمایی از اقتدار به وجود آمده نظام جمهوری اسلامی ایران را به تماشا بنشینیم.

علی‌اصغر تناور از یادگاران دفاع مقدس و فرمانده سابق سپاه گرگان و گنبدکاووس در این میزگرد تخصصی بیان کرد: پنج مهر سال ۵۹ از گرگان اعزام شدم و وقتی به جبهه می‌رفتم به مادرم گفتم ۱۵ روز دیگر به خانه بر می‌گردم ولی ۱۱۵ روز بعد برگشتم.

این رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: سه ماه اول جنگ بسیار سخت بود، جنگ هشت‌ساله ما طولانی‌ترین جنگ در هشت سال اخیر بود و ناباورانه‌ترین جنگ تاریخ بود چرا که رزمندگان ما با دست‌خالی در برابر دشمن ایستادگی کردند و تنها جنگی بود که مردمی بود و مردم داوطلبانه وارد جنگ می‌شدند.

تناور بیان کرد: روزی که به ما حمله شد در روز ۳۱ شهریور صدام با ۲۰۰ هواپیما حمله کرد و از پنج محور به خاک کشور تجاوز کرد.

وی افزود: ما چرا ادعا می‌کنیم جنگ گنجینه است چرا که در این هشت سال صحنه‌هایی دیدم که هر قطعه آن به درد کشور می‌خورد چرا می‌گوییم دفاع مقدس بود چرا که ما از آن عشق به اسلام و کشور را می‌آموزیم، امکان ندارد جوان ۱۸ و ۱۹ساله امروز ازدواج کند و روز بعدش به جبهه برود و یک هفته بعد به شهادت برسد.

این فرمانده دفاع مقدس بیان کرد: رهبر انقلاب اسلامی بیان کرده بود که چرا این جنگ آغاز شده و شاید برای نسل امروز ما نیز نیاز باشد پاسخ داده شود، کشورهایی که ما به‌عنوان سلطه‌گر از آنها یاد می‌کردیم این جنگ با حمایت کشورهایی مثل شوروی و آمریکا و ادواری که در کنار آنها حرکت می‌کردند شکل گرفت و شاید یکی از سؤالاتی که در بین جوانان مطرح است چرا اینها جمهوری اسلامی را تجمل نمی‌کردند و رهبر انقلاب امروز پاسخ داده تفکر نوین انقلاب اسلامی دلیل این مخالفت‌ها است چرا که این تفکر مخالف سلطه‌گری است.

تناور افزود: امروز موشک‌های ما با ۴ هزار کیلومتر برد به یک نقطه با کمترین خطا برخورد می‌کند و نشان می‌دهد از دل تهدید جنگ هشت‌ساله توانستیم فرصت به وجود بیاوریم.

وی گفت: صدام به‌تنهایی با ما وارد جنگ نشد و شاید در یک ساعت در دشت عباس بیش از صدها تانک ما را در ابتدای جنگ منهدم کرد چرا که صدام حمایت غرب را داشت و همه چیز را در اختیار آن قرار داده بود.

این رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس از ۳۰ کشور دنیا اسیر داشتیم و این نشانه بزرگی این جنگ بود، در جنگ علیه ما صدامیان جنایت کردند در سوسنگرد و خرمشهر و در تمام روستاهای ما جنایت جنگی اتفاق افتاد و در داخل نیز کسانی بود که خیانت کردند و باید به مردم همان‌طور که رهبر انقلاب بیان کردند این مسائل را عنوان کنیم حتی رئیس‌جمهور این کشور که باید حامی مردم باشد خائن در آمد و برخی عوامل بین ارتش و سپاه اختلاف ایجاد می‌کردند و به واسطه آن هزاران نفر به شهادت می‌رسیدند.

تناور افزود: امروز می‌توانیم ادعا کرد که به واسطه هشت سال دفاع مقدس تهدیدها به لحاظ زمینی و هوایی و دریایی ضعیف است؛ ولی حمله به فکرها زیاد است و به‌عنوان رزمنده دفاع مقدس باید بیان کنیم برخی جاها نگران هستیم، پذیرفته نیست که کسانی که تفکر نوین اسلامی را دنبال می‌کنند به دنبال فرهنگ غرب باشند.

وی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا مقتدر است و رهبر انقلاب اسلامی بیان می‌کند که جمهوری اسلامی حرف زور کسی را نمی‌پذیرد.

این رزمنده دفاع مقدس افزود: توجه به ایمان از دیگر نکات مهم است و هر چه ایمان ما قوی‌تر باشد دشمن کمتر به سراغ ما می‌آید و رزمنده دفاع مقدس چون ایمان داشت ایستاده بود و حاضر بود قطعه‌قطعه شود؛ ولی یک وجب خاک کشور در تصرف دشمن نماند.

تناور یادآور شد: اگر امروز هم می‌خواهیم در برابر دشمن ایستادگی کنیم باید به ظرفیت داخلی کشور متکی باشیم، در ابتدای جنگ چیزی نداشتیم، پنج‌روز بعد از جنگ رفتم غذا و آب نداشتیم و ابتدایی‌ترین موضوعات مثل سیم‌خاردار نداشتیم؛ ولی ایمان قوی داشتیم که باعث شکست دشمن شده است.

وی گفت: دلیل شکست دشمن باور و ایمان ما به حضرت امام (ره) بود، کسانی که در جبهه حضور داشتند به دنبال پست و موقعیت جایگاه نبودند و تنها دلیل ما تکلیف بود و در دوران دفاع مقدس دفاع ما از اسلام بود نه شخص، دفاع ما از قرآن بود نه شخص و دفاع از میهن و خاک ایران اسلامی بود.

عسگر قلی‌پور از دیگر یادگار هشت سال دفاع مقدس در این میزگرد بیان کرد: نقش مردم در دفاع مقدس یک حماسه است و مقاومت مردم ما در خرمشهر و سوسنگرد و مهران و در کل خطوط که با عراق هم مرز بودیم نباید فراموش شود امروز در جنگ برکاتی که رزمندگان ما خلق کردند استفاده می‌کنیم ما انقلاب را در جنگ صادر کردیم.

قلی‌پور بیان کرد: در جنگ ابهت دو ابرقدرت غرب و شرق را شکستیم یکی از چیزهایی که نباید فراموش شود اخلاق و معنویت است.

وی گفت: مهم‌تر از همه رهبر انقلاب بحث چرایی جنگ را مطرح کرد و باید بدانیم که دشمنان در برابر انقلاب اسلامی و تفکر سیاسی مقاومت ایستادند و به کشور ما تجاوز کردند.

این رزمنده دفاع مقدس افزود: ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب ارتش ۲۰ میلیونی شکل گرفت و امام (ره) فرمود که آموزش نظامی بر مرد و زن واجب است و دفاع از انقلاب اسلامی بر مردم و زن واجب است.

قلی‌پور یادآور شد: چرا کربلا ماندنی شد و چرا جنگ ما با جنگ دنیا فرق می‌کند و چرا جنگ ما دفاع مقدس شده این‌ها موضوعاتی است که باید به آن بیندیشیم و علت اصلی آن این است که انسان‌هایی که در جنگ شرکت کردند انسان مقدسی بودند و از همه جیز دست شستند.

وی افزود: جنگ یک کلمه منفور است؛ ولی دفاع ما مقدس می‌شود و لذا بعد از انقلاب اسلامی دیگر چنین حمله نظامی را شاهد نیستیم و این مسئله جز رشادت و ایثارگری رزمندگان نیست.

این رزمنده دفاع مقدس ابراز داشت: در دفاع مقدس هیچ خطی دشمن نداشت که مگر بسیجیان ما آن را شکسته باشند و هیچ خطی که جهاد نزد که بسیجیان و رزمندگان ما آن را حفظ نکرده باشند و ایستادگی و مقاومت و تحمل سختی‌ها در مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور چه گرمای خوزستان چه سرمای کردستان، اطاعت‌پذیری از رهبری و اعتمادبه‌نفس که امام (ره) به جوانان ما داده بودند باعث این اتفاق شده بود.

قلی‌پور تأکید کرد: باید یادمان بماند که رزمندگان ما از سیم‌خاردارها سخت شلمچه و اروندرود وحشی گذشتند و عقل نظامی این چیزها را قبول نمی‌کند؛ ولی وقتی جهاد و روحیه شهادت‌طلبی مطرح می‌شود می‌توانیم کارهای نشدنی را انجام داد.

صادق روشنی از جانبازان شیمیایی استان گلستان در هشت سال دفاع مقدس نیز در این میزگرد گفت: نام جنگ هشت سال ما را مقدس نهادند و این از باب ادب و معرفت بود، در هشت سال دفاع مقدس اساتید و دانش‌آموزان و دانشجویان همه تکبیرگوی اسلام و انقلاب بودند.

روشنی بیان کرد: خداوند پیامبر مکرم اسلام را عبد می‌داند و ما اگر عبد خداوند باشیم بهترین زندگی خود که زکات است را تقدیم می‌کنیم و در دفاع مقدس این‌گونه بود و رزمندگان ما جان خود را در کف دست گرفتند و برای دین خدا زکات دادند.

وی افزود: در دفاع مقدس با این نگاه ارتش و لشکر مردمی شکل گرفت و در کنار اینها جهاد، نیروی هوایی، ارتش و سپاه ایفای نقش می‌کرد، الله‌اکبر بهترین شعار ایثارگران ما بود برای شکستن خط دشمن بود.

جانباز شیمیایی استان گلستان افزود: دشمن با خاک ما تجاوز کرد و شهرهای ما را نیز تصرف کرده بود و باید با دفاع دشمن را از خاک خود بیرون بیندازیم، دشمن شعار داده بود که آمده است بماند؛ ولی با استقامت توانستیم دشمن را از خاک بیرون برانیم.

روشنی یادآور شد: نیروهای بسیج به‌عنوان یاوران حضرت امام (ره) بودند و امروز بسیجیان یاوران حضرت بقیه الله (عج) و رهبر انقلاب اسلامی هستند، در دوران دفاع مقدس حضور این بسیجیان باعث گسترده‌تر شدن جبهه‌های جنگ می‌شد.
انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.