1400-08-03 19:40
756
0
76711

دادستان ها در میدان باشند و انقلابی عمل کنند

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دادستان نباید پشت میز باشد و با حضور میدانی وضعیت را در محل بررسی کند و همان جا دستور لازم را برای برطرف کردن مشکلات صادر کند.

به گزارش گلستان ما؛ رئیس کل دادگستری گلستان در مراسم معارفه دادستان گمیشان از دادستان ها خواست:در همه ساعت های شبانه روز  در دسترس و پاسخگو باشند و برای تامین امنیت تلاش کنند.

حیدر آسیابی با بیان این که در دادستانی کار تعطیل بردار نیست افزود:دادستان نباید پشت میز  باشد و با حضور میدانی وضعیت را در محل بررسی کند  و همان جا دستور لازم را برای برطرف کردن مشکلات صادر کند.

آسیابی ادامه داد:نتیجه کار در نیروی انتظامی و ضابطین خاص،آن جا به نتیجه می رسد که در دادستانی نسبت به عوامل ناامنی برخوردقاطع  شود.

این مقام ارشد قضایی استان تاکید کرد:هرچند مسئولیت امنیت با استاندار و فرماندار است اما تضمین این امنیت با دادستان هاست و به همین علت دادستان  باید در میدان باشند و انقلابی عمل کنند.

حیدر آسیابی در ادامه سخنان خود به تکالیف دادستان ها به ویژه در حوزه حقوق عمومی هم اشاره کرد و گفت:تکلیف دادستان ها نسبت به حقوق عمومی فقط محدود به موارد تضییع حقوق عمومی نیست بلکه دادستان ها برای حفظ و اجرای این حقوق هم وظیفه دارند وباید از دستگاه های اجرایی درباره وظایفی که جزو حقوق عمومی محسوب می شود گزارش بخواهند و مطالبه گری کنند.

رییس کل دادگستری استان گلستان  با اشاره به اهمیت رونق تولید و حمایت از سرمایه گذاری در سایت میگوی گمیشان گفت:در بازدیدی که از این سایت داشتیم یکی از دغدغه های تولیدکنندگان تامین امنیت این سایت بود و در همان جلسه قول دادیم روند معرفی دادستان جدید این حوزه قضایی را تسریع کنیم تا با حضور ایشان با عوامل ایجاد ناامنی برای سرمایه گذاران این سایت ، قاطع و سریع برخورد شود.

آسیابی ادامه داد: دادستان های استان در حمایت از واحدهای تولیدی موفق عمل کرده اند و امیدواریم با حضور دادستان گمیشان در این شهرستان هم شاهد تحولات خوبی در این زمینه باشیم.

فعالیت پررنگ در حوزه پیشگیری از جرم و اسیب های اجتماعی،ارتقای امنیت شهرستان و ورود به حوزه حقوق عامه مهم ترین توصیه های امروز رئیس کل دادگستری گلستان به دادستان جدید گمیشان بود.

رئیس کل دادگستری گلستان در سفر امروز خود به گمیشان حکم دادستانی این شهر را به سیدمحمد جواد ابراهیمی ابلاغ کرد .  ابراهیمی  تا پیش از این ، معاون قضایی دادگستری کردکوی بود.

حوزه قضایی گمیشان سه سال دادستان نداشت و در سفر رئیس کل دادگستری گلستان به حوزه قضایی گمیشان یکی از خواسته های مردم این شهر،معرفی زودتر دادستان جدید این حوزه قضایی بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.