1400-01-21 12:51
572
0
74074
استاندار گلستان؛

دستگاه‌های اجرایی تعداد کارکنان را به حداقل ممکن کاهش دهند/ گلستان در سراشیبی ابتلا به کرونا

حق شناس، گفت: از امروز تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند تعداد کارکنان را برابر مصوبات به حداقل ممکن برابر دستورالعمل کاهش دهند.

به گزارش گلستان ما، جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا پیش از ظهر امروز برگزار شد که براساس اعلام ستاد، شهرستان‌های گالیکش، مینودشت، آزادشهر، گرگان، کردکوی، بندرگز قرمز، شهرستان‌های مراوه‌تپه، کلاله و علی‌آبادکتول، زرد و باقی شهرستان‌ها نارنجی است.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان میزان بستری‌ها و تست‌های مثبت کرونا در گلستان به شدت افزایش داشته است.

ناهید جعفری گفت: پیش‌بینی می‌شود اگر شرایط مدیریت نشود تست‌های مثبت بیشتر هم شود و از طرف دیگر دانشگاه میزان مراکز انجام تست را افزایش داده تا خدمات بهتری از این باب به مردم ارائه شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: از امروز به مدت دو‌ هفته باید تمام محدودیت‌های ابلاغی وضعیت قرمز، نارنجی و‌ زرد در تمام شهرستان‌های استان با جدیت اعمال شود.

گفتنی است، در حال حاضر ۴۸۵ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۷۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۳۳ نفر به ونتیلاتور وصل هستند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی در این جلسه گفت: با توجه به روند شیوع ویروس انتظار داریم شدت بستری بیماران در استان افزایش خواهد یافت.

محمدجواد کبیر بیان کرد: اکثر موارد مثبت تست کرونا خانواده ‌هایی است که یا به مسافرت رفته و یا مهمان پذیرفته‌اند.
وی اضافه کرد: ۸۰ درصد مراجعان به مراکز ۱۶ ساعته بهداشتی در استان تست کرونای آنها مثبت شده است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: یکی از کانون‌های شیوع کرونا اصناف هستند و انتظار داریم اصناف با همراهی بیشتر تلاش کنند دوران پیک بیماری کمتر شود.

کبیر گفت: اکثرا به مدیران و فرمانداران مراجعه می‌کنند و تقاضای مساعدت در زمینه محدودیت‌ها دارند، فرمانداران بدانند آنها مدیر سلامت مردم حوزه خود هستند و تقاضا داریم فرمانداران جدی‌تر‌ وارد عرصه اجرای محدودیت‌های کرونا شوند.

نایب رئیس اتاق اصناف گرگان در جلسه ضمن اعلام تمکین تصمیمات ستاد کرونا نسبت به وجود دستفروشان در خیابان‌ها انتقاد کرد.

فرهاد طهماسبی بیان کرد: دستفروشی‌ها در زمان محدودیت‌های کرونا باعث گلایه‌مندی اصناف می‌شود و این امر در بحث موثر بودن محدودیت‌ها مشکل ایجاد می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز نسبت به این امر انتقاد کرد و‌ گفت: علاوه بر این موضوع باید دقت کنیم صدور هرگونه مجوز برخلاف مصوبات مشکلات ما را بیشتر خواهد کرد.

عبدالرضا فاضل گفت: به هیچ عنوان نمی‌توان بازار هفتگی فعال باشد، جشنواره یا همایشی اجرا شود و شرایط ۱۰۰ درصد کنترل شود.

استاندار گلستان نیز در این جلسه تصریح کرد: در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان شد که ۱۲ استان با شیب تند به سمت ابتلا و مرگ و میر بیشتر طی می‌شود و گلستان در بین این استان و ۱۰ استان با شیب ملایم نیست و گلستان جزء چهار استانی است که هموز پیک چهارم در آنها شروع نشده است.

هادی حق‌شناس خاطرنشان کرد: همه خطر گلستان از امروز آغاز می‌شود و اگر دقت نکنیم ممکن است شرایط گلستان بدتر شود.
وی اضافه کرد: همه مدیران و دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند تمام دستورات و مصوبات ستاد را برای محدودیت‌ها اجرا کنند.

استاندار گلستان بیان کرد: صمت، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و در راس فرمانداران مکلف و موظف هستند که دستورات را اجرا و نظارت کنند.

حق‌شناس بیان کرد: از امروز تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند تعداد کارکنان را برابر مصوبات به حداقل ممکن برابر دستورالعمل کاهش دهند.

وی در پایان گفت: مساجد و هیات‌ها قطعا تعطیل است مگر اینکه از سوی ستاد ملی دستور جدید ابلاغ شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.