1400-10-11 09:22
2085
0
77861
کارشناسان سیاسی و فرهنگی گلستان تشریح کردند؛

راز محبوبیت سردار سلیمانی/ سلیمانی معلمی برای میدان نظامی و فرهنگی کشور بود

کارشناسان سیاسی و فرهنگی گلستان می گویند که سلیمانی معلمی برای میدان نظامی و فرهنگی کشور بود.

به گزارش گلستان ما؛ در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی دلهای شوریده از فراغ سردار آسمانی بی تاب هستند و یا با تصاویر تمثال این سردار بزرگ اسلام و یا روایت گری از سردار دلها ادای دین می کنند.

ابراز محبت مردم ایران نشان داد که اینجا ملک سلیمانی است و مردم ایران ملت حسینی هستند که زیر بار یوق ستم و ظلم نمی روند و این را در انقلاب ۵۷ و ۹ دی ۸۸ نشان دادند که زیر بار هیچ ستمی از انقلاب دست نخواهند کشید.

در این راستا اندیشمندان و فعالان بخش سیاسی و فرهنگی گلستان در قالب میزگرد گرد هم آمدند تا برای تداوم مکتب سردار سلیمانی که از نهضت عاشورا درس گرفته هم اندیشی کنند.

شهید سلیمانی اهل ایمان و عمل صالح بود

حمیدرضا بهمنی نژاد در این رابطه می گوید: باید در دومین سالگرد شهید سلیمانی به علت محبوبیت این شهید بزرگوار توجه داشته باشیم و بدانیم چرا این شهید بزرگوار در تاریخ ماندگار شده است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات گلستان ادامه داد: شهید سلیمانی اهل ایمان و عمل صالح بود و به تعبیر قرآن کسانی که اهل ایمان و عمل صالح هستند خدای متعال محبوبیت آنها را در قلوب دیگران قرار می دهد.

بهمنی نژاد متذکر شد: میلیون ها نفر از مردم ایران در شهرهای مختلف و همچنین مردم عراق در تشییع پیکر این شهید بزرگوار و بدرقه آن حضور داشتند.

وی افزود: با وجود آنکه هنوز دو سال از شهادت سردار سلیمانی می گذرد ولی هنوز ارادت این ملت به این شهید بزرگوار کاسته نشده است.

سردار سلیمانی نگاه مهدوی و ولایی در تراز نظام اسلامی داشت

ولی الله شهابی، استاد دانشگاه نیز می گوید: تاکید مقام معظم رهبری این است که سلیمانی یک جریان، یک راه و مدرسه ای برای درس آموزی است و انشاالله بتوانیم با تفکر بر اندیشه های امام (ره) و مقام معظم رهبری به این شهید بزرگوار تاسی کنیم و در جامعه سرداران دیگری را در جامعه اسلامی بپرورانیم.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی شخصیتی در تراز انقلاب اسلامی داشت و اگر با نگاه جهادی و انقلابی بپردازیم این شهید در تراز انقلاب اسلامی بود و اگر در نگاه مدل و سبک زندگی به این سردار بزرگ بنگریم شخصیتی در تراز جامعه اسلامی  داشت و اگر با نگاه رهبردی بر افق دید سردار سلیمانی نگاه کنیم می بنیم در تراز یک دولت اسلامی بود.

شهابی بیان کرد: سردار سلیمانی در یک نگاه مهدوی و ولایی نیز در تراز نظام اسلامی بود و در نگاه ژرف اندیشی یک تمدن و معنویت نیز حاج قاسم سلیمانی در تراز یک تمدن اسلامی بود.

وی افزود: سردار دلها جامع شرایط همه مولفه های کمال بخش جمهوری اسلامی در آن جمع شده بود، معلمی برای نظام دفاعی کشور و میدان فرهنگی کشور و استادی برای همه کسانی بود که در نظام حکمرانی کشور ایفاء نقش می کنند.

این استاد دانشگاه ابراز داشت: سردار سلیمانی محبوب دلها پایین ترین قشر جامعه و سردمداران نظام شد و حتی دشمنانی که تیری به سوی او نشانه بردند ولی در مقام شهادت ایشان کرنش کردند و مقام ادب پیشه کردند.

وی افزود: بسیاری از چراغ های شبهه را در جامعه اسلامی خاموش کرد و مردم را به نور انقلاب اسلامی هدایت کرد، مردم مدیون این سردار و دیگر شهادی عزیز هستند که این مسیر را طی کردند و باید قدردان خون این شهدای عزیز باشیم.

محبوبیت سردار سلیمانی در سه رکن معنویت، عقلانیت و حماسه است

حجت الاسلام عباس گرزین، رئیس تبلیغات اسلامی استان گلستان نیز می گوید: انقلاب اسلامی مثل اسلام مبتنی بر سه رکن اساسی معنویت، عقلانیت و حماسه بود و با این سه رکن اسلام پیش می رود و انقلاب اسلامی نیز با این سه رکن به پیروزی رسید و موانع خود را از پیش رو بر می دارد.

گرزین بابیان اینکه حاج قاسم سلیمانی نیز بر پایه این سه رکن محبوب دلها شده است، افزود: دقت در حق الناس و رعایت حقوق مردم و حتی حیوانات و دقت در حقوق خانواده نشانه معنویت و عقلانیت سردار سلیمانی بوده است.

وی افزود: دفاع منطقی از کشور و رهبری و حقوق مردم عزیز ما نشانه عقلانیت او بوده و مبارزه با استکبار و جریان انحرافی و جریان های منافقانه در داخل و خارج کشور نشان از روح عقلانیت این شهید بزرگوار بوده است.

این مقام مسئول بیان کرد: نترسیدن از دشمن و اینکه خدای متعال قالب بر همه چیز است و با خدا باشیم از هیچ چیزی هراسی نداریم در میدان ثابت کرد ولذا مرد میدان شد و حضور میدانی موفق حاج قاسم سلیمانی بود که عظمت و کرامت ، آینده و اقتصاد ما را حفظ کرد.

گرزین بیان کرد: اگر سردار سلیمانی نبود شاید کشور ما نیز دچار کشت و کشتارها و مشکلات امنیتی مثل دیگر کشورهای همسایه بود و مردم عزیز ما نیز با تاسی از سردار دلها و سه رکن اساسی که باعث محبوبیت این سردار بزرگ اسلام شد آرمان های انقلاب اسلامی را پیش می برند.

شجاعت و شهادت طلبی دو خصلت بارز سردار دلها بود

علی خالقی، مسئول سیاسی سپاه نینوا استان گلستان نیز می گوید: حاج قاسم سلیمانی را به عنوان یک شخص نگاه نکیند و به آن به عنوان یک مکتب بیندیشد و در حوزه تعریف مکتب شهید سلیمانی می فرماید که یک نظریه جامع و یک تئوری کامل و منسجم است و مکتب برای رسیدن به سعادت انسان و ارزش ها و دردها و راه حل مشکلات است و با این دید به حاج قاسم نگاه کردند یک نسخه امید بخش و رهای بخش از تمامی مشکلات گوناگون اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است.

خالقی بیان کرد: از بین همه خصلت های بی شمار و ارزشمند حاج قاسم می توانیم به شجاعت وی اشاره کنیم سردار سلیمانی فرمانده و مدیری شجاع بود بسیاری از مدیران ما مدیریت و هوشمندی دارند ولی کمتر اتفاق می افتد که این مدیریت توام با شجاعت باشد ولی حاج قاسم چه در حوزه های نبرد نرم و چه در حوزه های نبرد سخت علاوه بر قدرت مدیریت شجاعت داشت و مرد میدان بود.

وی ابراز داشت: در سخت ترین شرایط حاج قاسم سلیمانی عاقلانه تصمیم گیری می کرد و با شجاعت این تصمیمات را عملیاتی می کرد.

این مقام مسئول به روحیه شهادت طلبی و ایثار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: در پاییز سال ۹۵ که شایعه شد که شهید سلیمانی در جنوب حلب به شهادت رسیده است یکی از پایگاه های خبری تحلیلی با وی مصاحبه کرد و این مسئله را بیان کرد و شهید بزرگوار فرمود که من سالیان سال است که در کوه ها و دشت ها به دنبال شهادت می گردم و شهید سلیمانی تنها در این میدان برای شهادت حاضر نشده بود و با عقلانیت شرایط را مدیریت می کرد و مزد این رفتار و اعمال خود را در شهادت طلبی پیدا می کرد.

خالقی افزود: سردار سلیمانی از مقام معظم رهبری و بزرگان کشور و علما تقاضای دعای شهادت می کرد، سردار معروفی، فرمانده سابق سپاه نینوا استان گلستان به عنوان یکی از هم رزمان این شهید زمانی که می خواستم به مکه بروم بیان کرد که سردار سلیمانی می گفت «حسین برای من دعا کن که در راه اسلام پاره پاره شوم.»

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.