1402-02-17 22:05
818
0
84867
مسئول تبلیغات اسلامی رامیان:

نام شهرستان رامیان به «شهرستان آیینی رامیان» تغییر پیدا کرد

مسئول اداره تبلیغات اسلامی رامیان گفت: با پیگیری امام جمعه رامیان و مصوبه شورای فرهنگ عمومی، نام رامیان به «شهرستان آیینی رامیان» تغییر پیدا کرد.

به گزارش گلستان ما؛ حجت‌الاسلام علی‌اسماعیلی اظهار کرد: آیین سوگواری سینه‌زنی کمر به کمر شهرستان رامیان یکی از رسوم دیرین است که با شماره ۱۱۵۷ در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده اما تا به امروز برنامه‌ریزی هدفمند و منسجمی جهت معرفی این آیین صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: خوشبختانه با پیگیری امام جمعه محترم و با مصوبه شورای فرهنگ عمومی و با توجه به فرهنگ و رسوم آیینی، شاعران و فرهیختگان مکتب اهل بیت علیهم السلام، نام شهرستان رامیان به "شهرستان آیینی رامیان" تغییر پیدا کرد و این قدم مثبتی در جهت معرفی بیش از پیش مراسمات آیینی این شهرستان خواهد بود.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رامیان ادامه داد: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رامیان به سهم خود در جهت معرفی شهرستان آیینی رامیان، راه‌اندازی گروه نمادین سینه زنی آیینی کمر به کمر به جهت شرکت در برنامه‌های ملی و مذهبی را در دستور کار خود دارد.

حجت الاسلام اسماعیلی افزود: به جهت برنامه‌ریزی هرچه بهتر تشکیل این گروه آیینی، جلسه مشورتی با حضور ذاکران، مسئولان هیئات مذهبی و مسئولان هیئت امنای مساجد شهر رامیان در دفتر امام جمعه این شهرستان به زودی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.