1402-12-15 13:37
187
0
89040
به‌مناسبت روز درختکاری انجام می‌شود؛

کاشت 6 هزار نهال در حاشیه جاده‌های گلستان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان گفت: با همراهی اداره کل منابع طبیعی، کار کاشت ۶ هزار نهال در حاشیه جاده‌های این استان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، سلیم اصغری صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای کاشت این ۶ هزار نهال در حریم راه‌های اصلی و بزرگراهی استان اظهار داشت: طرح کاشت نهال در حاشیه جاده‌های استان، محورهای روستایی، راهدارخانه‌ها، مجتمع‌های خدماتی رفاهی، پایانه مرزی اینچه‌برون و ادارات تابعه شهرستانی از امروز آغاز شده و در یک دوره چهارساله، شاهد ارتقای سرانه فضای سبز استان به‌خصوص در حاشیه جاده‌های استان خواهیم بود.

 وی افزود: همچنین هم‌زمان با روز درختکاری، طرح پاک‌سازی و منظرآرایی راه‌های استان توسط راهداران در حریم راه‌های اصلی و بزرگراهی انجام شد.

 معاون راهداری گلستان افزود نهال‌ها توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تأمین و کاشت آن‌ها توسط پرسنل این اداره کل انجام شد.

 اصغری ادامه داد: گونه‌های کاشته شده علاوه بر مقاومت بالا در برابر آفات، به حداقل آب نیاز داشته و این روند تا ایجاد پوشش سبز در منظرآرایی دیگر محورهای شهرستان ادامه دارد.

 وی اضافه کرد: پاک‌سازی حریم راه‌ها از زباله و نخاله‌ها نقشی مهم در طراوت و شادابی برای رانندگی ایجاد خواهد کرد و از امروز این عملیات در ۳۰۸ کیلومتر بزرگراه‌های استان آغاز شده و تا پایان طرح نوروزی به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت تا شاهد سرسبزی جاده‌ها و نشاط بیشتر هم استانی‌ها و مسافران در جاده‌ها باشیم.

 هم اینک ۳۰۸ کیلومتر از بزرگراه و بیش از ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و سه هزار و ۹۵۱ کیلومتر راه روستایی در استان گلستان وجود دارد.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.