1403-01-20 09:51
152
0
89477
در نخستین جلسه گفتگوی دولت با بخش خصوصی مطرح شد؛

بازنگری قوانین و مقررات کسب و کار برای تسهیل حضور مردم در اقتصاد کشور

فعالان اقتصادی استان گلستان به بازنگری قوانین و مقررات مرتبط با فضای کسب و کار به منظور حضور مردم در عرصه اقتصادی تاکید کردند.

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» و به نقل از اتاق بازرگانی گلستان؛ شعار سال و نخستین سخنان رهبر انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۳ نشان داد که امسال دولتمردان باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی در مسیر جهش تولید بهره دوچندان ببرند.

موضوعی که در نخستین شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی در سالجاری نیز مطرح شد و امیر یوسفی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در این جلسه بیان کرد: اگر چه در سال‌های گذشته محور نامگذاری سال معطوف به حوزه اقتصادی و حضور مردم در این عرصه بود، اما امسال اشاره مقام معظم رهبری به طور مستقیم به حضور مردم است.  
یوسفی افزود: این موضوع به‌عنوان دستورالعمل، برای همه ما است که مردم، محور اصلی اقتصاد هستند و باید میدان را برای حضور هرچه بیشتر در فعالیت‌های اقتصادی باز کنیم. .

وی گفت: در این میان وظیفه سنگینی به دوش قوای مجریه، مقننه و قضائیه گذاشته شده تا بستر را برای مشارکت مردم در حوزه اقتصادی فراهم کنند.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان یادآور شد: تاریخ کشور ما نشان می‌دهد که هر زمان کارها به مردم واگذار شده به خوبی به سرانجام رسیده است.

وی گفت: بی‌شک بخش خصوصی در مردم خلاصه می‌شود چرا که محور سرمایه‌گذاری تولید و تجارت، مردم هستند، به نظر می‌رسد که در قوانین و مقررات مرتبط با فضای کسب و کار نیاز به بازنگری داریم تا بتوانیم شرایط لازم را برای حضور مردم در عرصه اقتصادی فراهم کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان ادامه داد: قوه مجریه باید با دخالت کمتر، رفع موانع و واگذاری هرچه بیشتر امور به بخش خصوصی، زمینه حضور مردم را در حوزه اقتصادی فراهم کند تا بتوانیم با تحقق شعار سال، توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور رو شاهد باشیم.

یوسفی ابراز داشت: خداوند بزرگ را شاکریم که در سال زراعی جاری نعمتش را بر مردم کشورجاری ساخت خوشبختانه بارندگی‌ها بسیار خوب بوده و نوید امیدبخشی رو برای تولیدات کشاورزی به ما می‌دهد.

وی بیان کرد: امسال امیدواریم که بیش از یک میلیون تن تولید گندم داشته باشیم همچنین در زمینه کلزا و سایر محصولات هم افزایش قابل توجهی خواهیم داشت.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان متذکر شد: از طرفی امیدواریم که دولت محترم با واقعی کردن قیمت محصولات کشاورزی روحیه وانگیزهٔ کشاورزان را تقویت کند، چرا که امروز هزینه‌های بخش کشاورزی بر مبنای بازار آزاد تهیه مشود اما قیمت محصولات واقعی نیست.

یوسفی خاطرنشان کرد: امید داریم که در محصولات اساسی قیمت‌ها به نحوی باشد که برای کشاورز صرفه اقتصادی داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان متذکر شد: مهمترین محصول تولیدی ما گندم است، که امیدواریم با افزایش حداقل ۲هزارتومانی به قیمت گندم بتوانیم در مجموع ۲ هزار میلیارد تومان به اقتصاد استان تزریق کنیم.

وی اظهار کرد: در بحث صادرات، خوشبختانه با همکاری همهٔ دستگاه‌های ذیربط و تلاش تولیدکنندگان و بازرگانان، افزایشی نزدیک به ۴۰درصد داشتیم و این روند می‌تواند ادامه داشته باشه به شرطی که بتونیم زیرساخت‌ها را در مرز ایجاد کنیم.

یوسفی گفت: در بخش سرمایه‌گذاری، تولید و صادرات، امیدواریم موانع از پیش پای فعالان اقتصادی برداشته بشه تا سرعت لازم را در این بخش پیدا کنیم.
وی در ادامه بیان کرد: سرمایه‌گذار، تولیدکننده و بازرگان تنها انتظاری که از مسئولان دارند این است که در کنارشان باشند، حمایت کنند و شرایط را برای فعالیت هرچه بیشتر تسهیل کنند.

علی‌محمد زنگانه، استاندار گلستان نیز در این جلسه بیان کرد: با دستگاه‌هایی که در پایان سال بدهی خود را تسویه نکردند برخورد می‌شود، سال گذشته به تمامی دستگاه‌های اجرایی دستور دادیم که تمامی بدهی‌های خود به بخش‌های مختلف را صفر کنند.

وی افزود: معاون امور اقتصادی را مأمور کردیم که این مسئله را پیگیری کنند و دستگاه‌های اجرایی که بدهی خود را تسویه کردند تشویق و با دستگاه‌هایی که کم‌کاری کنند برخورد می‌شود.

استاندار گلستان ابراز داشت: برگزاری جلسات گفتگوی دولت و بخش خصوصی نقش مهمی در رفع مشکلات و پیگیری آنها داشته است به گونه‌ای که برگزاری و خروجی این جلسات مورد تقدیر تهران قرار گرفته است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.