1403-01-27 13:30
186
0
89580
مدیرکل شیلات گلستان خبر داد:

تکثیر ۴ میلیون بچه‌ ماهی در گلستان با کمک صیادان

مدیرکل شیلات گلستان از تکثیر ۴ میلیون بچه ماهی به صورت طبیعی در گلستان با همکاری صیادان و جامعه بهره‌برداران استان خبر داد.

اساعیل جباری در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» گفت: برای نخستین بار اجرای طرح تکثیر طبیعی ماهی کپور را در گلستان آغاز کردیم امسال برنامه‌ریزی شده چیزی حدود ۴ میلیون قطعه بچه ماهی از این طریق رهاسازی می‌شود.

مدیرکل شیلات گلستان ادامه داد: تکثیر طبیعی بچه ماهی به صورت طبیعی نسبت به تکثیر بچه ماهی به صورت مصنوعی مزیت‌هایی دارد، نخست درصد بازگشت شیلاتی تکثیر مصنوعی پنج درصد برآورد می‌شود و این در حالی است که در تکثیر بچه ماهی به صورت طبیعی بیش از هشت درصد بازگشت شیلاتی آن برآورد می‌شود.

جباری بیان کرد: همچنین کاهش هزینه‌هایی مثل نگهداری در کارگاه و آبدهی و ... از دیگر موضوعاتی است که می‌توانیم به تولید و تکثیر بچه ماهی به صورت طبیعی اشاره کنیم.

وی افزود: با توجه به شعار سال اجرای طرح تکثیر طبیعی ماهی کپور را در گلستان با همکاری صیادان گلستانی و جامعه بهره‌برداران انجام می‌شود.

مدیرکل شیلات گلستان با اشاره به کاهش میزان صید و صیادی در استان گلستان یادآور شد: متاسفانه میزان صید و صیادی غیرمجاز در گلستان افزایش یافته و در روزهای آینده آمار از میزان صید و صیادی در استان ارائه خواهد شد.

جباری بیان کرد: امسال پیش‌بینی ما این است که بتوانیم ۳۰ هزار تن میگو، ماهی سردآبی، گرمابی و دریایی در استان تولید کنیم.

گفتنی است امسال یک هزار و ۲۰۰ صیاد در قالب ۱۸ شرکت تعاونی و به روش صید پره، با بهره‌گیری از قایق در دو  منطقه میانکاله و گمیشان اقدام به صید ماهیان استخوانی می‌کنند و همچنین رهاسازی ۶۰ میلیون بچه ماهی برای حفظ ذخایر دریای خزر و صید پایدار انجام می‌شود که این اقدام نسبت به سال قبل از رشد دو برابری برخوردار است.

انتهای خبر/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.