1402-12-12 11:38
939
0
89003
مسافران بهارستان در گلستان مشخص شد؛

تغییر در 4 کرسی بهارستان در نگارستان ایران

قطار تحولات مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان گلستان با حماسه 11 اسفند به حرکت در آمد و چهار نماینده استان گلستان نتوانستند به مجلس داوزدهم راه پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ روز سرنوشت ساز 11 اسفند هم به پایان رسید و با شمارش آرا مشخص شد که چه کسانی به کرسی مجلس شورای اسلامی رسیدند.

در حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا رمضانعلی سنگدوینی نماینده پیشین مجلس توانست بار دیگر منتخب مردم شود و اما غلامرضا منتظری نتوانست آرای عمومی مردم را به خود جلب کند و از رسیدن به بهارستان جا ماند.

در این حوزه انتخابیه برای نخستین بار اقوام ترکمن صاحب یک کرسی شدند و عبدالغفور امان‌زاده توانست به کرسی بهارستان برسد، عبدالغفور امان‌زاده در ادوار گذشته نیز آرای قابل توجه‌ای را کسب کرده بود ولی اینبار توانست آرای خود را به حدنصاب لازم برساند.

گزینه‌هایی دیگری مثل منصور خمری، ابوذر فردوسی، صاحب حجتی از چهره‌های شاخصی بودند که در این رقابت از سنگدوینی و امان‌زاده عقب ماند.

در حوزه انتخابیه علی آبادکتول رحمت نوروزی با وجود یک رقابت سنگین با حسن هدایتی توانست بار دیگر به کرسی بهارستان برسد.

در حوزه انتخابیه کلاله، گالیکش، مینودشت و مراوه تپه سید نجیب حسینی توانست در یک رقابت نفس گیر با عبداکریم رجبی به کرسی بهارستان برسد، در این حوزه انتخابیه رضا آریان‌پور نماینده پیشین حاضر به رقابت برای رسیدن به کرسی بهارستان نشد.

در حوزه گنبدکاووس اقبال مردمی یار عبدالقلیچ شادمهر نشد و دو گزینه عبدالحکیم آق‌ارکاکلی و قرجه طیار به مرحله دوم کشیده شد.

در حوزه انتخایه کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان عبدالجلال ایری نماینده پیشین استان گلستان توانست بار دیگر به کرسی بهارستان برسد و دیگر گزینه‌های مطرح این حوزه نتوانستند در برابر نماینده فعلی مجلس کاری از پیش ببرند.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.